Actualitzat 27/06/2017 18:04

Macias demana diàleg dels grups municipals per consensuar una proposta per unir el tramvia

Pere Macias (Arxiu)
Europa Press

La circulació de cotxes pels laterals podria ser més eficient que l'actual en la calçada central

BARCELONA, 27 juny (EUROPA PRESS) -

L'encarregat de la direcció estratègica de la unió del tramvia a Barcelona, Pere Macias, ha defensat aquest dimarts que el Govern d'Ada Colau i els grups de l'oposició han de dialogar per optar per una alternativa o una altra de transport públic per l'avinguda Diagonal, per la qual l'executiu municipal pretenen connectar el Trambaix i el Trambesòs.

Ha sostingut en declaracions als mitjans que aquest diàleg haurà de desenvolupar-se en la comissió d'estudi sobre la connexió del tramvia --aprovada en el ple de març a proposta del grup Demòcrata i que encara no s'ha constituït--, i ha dit que aquesta comissió "tindrà sobre la taula un document d'un valor extraordinari", amb l'estudi encarregat per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Macias ha sostingut que aquest és l'estudi amb més profunditat dels realitzats fins al moment sobre la connexió del tramvia, i ha assenyalat: "Amb l'estudi i el diàleg podrem arribar a un consens que faci possible la tramitació final, l'aprovació i la solució del projecte".

"Est és el treball que en aquests moments ens queda per fer", ha assenyalat en referència al consens, i ha defensat que encara queden molts mesos per a novembre, moment en què l'ATM preveu abordar l'aprovació definitiva de l'estudi, sempre que l'Ajuntament s'hagi posicionat.

Ha demanat dialogar amb llibertat i tenint en compte els estudis tècnics, després del que ha admès: "No podem amagar que estem molt satisfets que les conclusions tècniques d'aquest estudi vagin en la línia de la solució que hem defensat sempre", de connectar el tramvia per l'avinguda.

CALÇADA CENTRAL

Ha ressaltat que, si el tramvia se situa al centre de la calçada central, com contemplen les opcions de l'estudi, els vehicles privats circularan en els laterals, dos carrils que ara són ineficients però que es millorarien i serien millors fins i tot que la calçada central actual, en la qual els conductors estan "presoners, perquè no poden sortir" de l'avinguda.

Els tècnics van avaluar altres possibilitats a més de situar el tramvia en el costat mar de la calçada, "però van creure que amb diferència la millor era aquesta", segons Macias, que ha insistit que els carrils laterals, encara que són un menys que els tres de la calçada central, seran més eficients i tindran capacitat de sobres.

Ha ressaltat que les quatre opcions que analitza l'estudi responen un model urbà en el qual el vianant i les maneres sostenibles de transport guanya pes --totes preveuen un gran carril bici segur i eficaç--, i ha explicat que la planificació urbanística s'abordarà quan s'aprovi la ferroviària.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés