Actualitzat 13/04/2013 13:27

La majoria de quioscos de Barcelona celebren eleccions en un context "d'extrema delicadesa"

Quiosco de La Rambla
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Professional de Venedors de Premsa de Barcelona i Província (APVPBP), que representa a la majoria de punts de venda, celebra aquest diumenge eleccions de la seva junta directiva, i el resultat determinarà les principals estratègies que seguiran els quiosquers barcelonins per fer front a l'actual context "d'extrema delicadesa".

La candidata Cristina Anés ha explicat a Europa Press que el sector està "molt tocat", després que hagin tancat al voltant d'un centenar de quioscos urbans els últims dos anys, a causa de la caiguda de la publicitat i de la compra de diaris.

Anés, que ha definit la seva candidatura de renovadora, ha apostat per "buscar noves vies de finançament", entre les quals es troben la instal·lació de pantalles als quioscos que permetin comprar entrades de teatre i cinema, a més d'incorporar anuncis interactius.

"Necessitem connectar amb els joves a través de l'ús de la noves tecnologies", ha admès Anés, que ha afirmat que la mitjana d'edat dels consumidors dels quioscos són persones més grans de 45 anys.

Per poder diversificar el públic, els quioscos han incorporat al seu catàleg "tota mena de productes, des de begudes fins a tabac, passant per 'souvenirs'", ha admès Anés, que ha assimilat els actuals quioscos als basars de baix preu.

"Tot i que cada vegada intentem vendre més coses i durant més hores, els beneficis són cada vegada menys", ha criticat la quiosquera, que ha lamentat l'elevat preu dels impostos que han d'assumir.

MÉS TRANSPARÈNCIA

Anés ha apostat per una associació "més clara i transparent", tenint en compte que la direcció de la patronal de quiosquers de Barcelona més important no ha canviat els últims 20 anys, segons ha dit.

A més, ha criticat la "passivitat i la ineficiència" de la junta actual, i ha apostat per una modernització del sector, pel que ha animat tots els quiosquers a participar de la votació.

LLICÈNCIES MUNICIPALS

La candidata ha recordat que les llicències dels quioscos barcelonins, que són propietat de l'Ajuntament, van caducar el desembre passat, tot i que s'han prorrogat fins al 30 de juny: "Cal aclarir quan abans el nostre futur amb més diàleg i consens entre tots els actors", ha dit.

Ha rebutjat la proposta de l'actual junta de canviar l'estructura dels quioscos "perquè suposaria un sobrecost impossible d'assumir en molts casos".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés