Actualitzat 16/09/2008 17:20

El Mercat de Música Viva de Vic arriba a la XX edició amb l'objectiu de ser una "llotja comercial" de la música catalana

BARCELONA, 16 de setembre (EUROPA PRESS)

El Mercat de Música Viva de Vic (MV) arriba aquest any a la seva XX edició amb la idea de ser una "llotja comercial" de la música catalana en què "els que hi van a vendre, puguin vendre i els que hi van a comprar, comprin", segons ha especificat avui en roda de premsa el seu director artístic, Lluís Puig.

El festival, que tindrà lloc a partir de demà fins al 21 de setembre, pretén, com cada any, ser un revulsiu perquè la contractació de músics catalans augmenti "en un mercat homegeneizat per propostes que vénen de fora" en què, per tant, els catalans "no ocupen la secció de mercat que els toca per justícia", ha indicat el secretari de Cultura de la Generalitat, Eduard Voltes.

Per tal "que es puguin defensar al mercat amb igualtat de condicions", la Conselleria de Cultura ha signat avui un contracte programa per quatre anys --a partir d'aquesta edició-- amb l'Ajuntament de Vic. S'hi estipulen les obligacions de la Generalitat i les tasques que desenvoluparà Vic a fi de "construir" un "espai sonor català", ha recalcat Voltes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés