Actualitzat 12/06/2008 22:50

Més de 8.000 queixes per internet en 48 hores a Air Berlin per la seva negativa a potenciar el català

PALMA DE MALLORCA, 12 de juny (EUROPA PRESS)

Més de 8.000 persones s'han queixat a Air Berlin en les últimes 48 hores després que l'aerolínia alemanya hagi rebutjat potenciar el català en la relació amb els seus clients, queixes presentades arran de la campanya posada en marxa per la Plataforma per la Llengua, que ha explicat avui que "no paren" d'arribar noves protestes, pel que ha augurat que aquesta xifra quedarà àmpliament superada abans d'acabar el dia.

En un comunicat, l'organització ha assenyalat que dimarts a la tarda va posar en marxa una pàgina web --encara activa--, a través de la qual es pot emetre una queixa personalitzada a la direcció de la companyia aèria. Aquesta iniciativa es va iniciar com a reacció a les declaracions que el director general de l'empresa, Joachim Hunold, va expressar en la revista de la companyia en la qual "menyspreava la llengua catalana i es burlava dels catalans".

La Plataforma també ha valorat de manera positiva el canvi de posicionament que la companyia ha mantingut en les últimes hores i les recents manifestacions del director d'Air Berlin a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, en el sentit que introduirà "algun dia" el català en els seus serveis. Tot i això, des de l'organització han reclamat a la companyia aèria "més concreció" perquè aquestes pretensions no es quedin "només en paraules".

En aquest sentit, han considerat aquestes manifestacions com un "nou èxit de la ciutadania", que ha tornat a mobilitzar-se "massivament" per rebutjar unes declaracions que la Plataforma "freguen la xenofòbia".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés