Actualitzat 30/04/2013 22:24

Catalunya crea el clúster de l'automoció liderat per Seat i Nissan

A.Mas, F.Puig y representantes de Seat, Nissan, Ficosa, Gestamp y Doga
EUROPA PRESS

Neix amb la voluntat de sumar esforços i millorar la competitivitat del sector


BARCELONA, 30 abr. (EUROPA PRESS) -

Els fabricants d'automòbils Seat i Nissan i els de components Ficosa, Gestamp i Doga han constituït formalment aquest dimarts el clúster de la indústria de l'automòbil de Catalunya, que, amb el suport de la Generalitat, neix amb la voluntat de sumar esforços per millorar la competitivitat del sector.

Aquestes cinc empreses formen el nucli constituent de l'organisme --que no té dotació pressupostària, sinó que es nodrirà de les aportacions de les empreses--, però la intenció és sumar companyies i col·laborar amb entitats, centres d'investigació i universitats, segons ha explicat el conseller d'Empresa i Feina, Felip Puig, a l'acte de presentació al Palau de la Generalitat.

Puig ha assenyalat que la missió del clúster és fomentar la cooperació entre les empreses del sector, que suposa el 10% del producte interior brut (PIB) de la indústria catalana i 100.000 llocs de treball, ja que ha considerat que "la indústria de l'automoció és i serà la base de la recuperació econòmica".

DESPRÉS DE 20 ANYS

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha admès que el naixement d'aquest clúster es produeix tard, ja que Catalunya fa 20 anys que impulsa una política de clústers i fins ara no ha pogut constituir el de l'automòbil, tot i que ha ressaltat que té una tradició de 100 anys lligada al sector.

Ha explicat que l'any 1992 va néixer la iniciativa dels clústers i se'n van crear vuit sobre els sectors més estratègics fins als 22 actuals, "però no es va poder crear el de l'automoció", mentre que sí que s'ha constituït en altres zones de l'Estat com el País Basc i Galícia.

"Hi havia la base, l'entorn i els elements necessaris, però faltava una última empenta que, no se sap per què, no havia arribat fins ara", ha afegit, i ha recalcat que a més de dos grans fabricants de cotxes, Catalunya té una xarxa d'empreses auxiliars de referència mundial, cinc centres de disseny, nombrosos centres tecnològics, una fira de primer nivell i el Circuit de Catalunya, entre d'altres.

El president del Circuit de Catalunya i del clúster de l'automoció, Vicenç Aguilera, ha constatat que Catalunya exporta el 80% dels vehicles que fabrica i el 50% dels components.

Ha subratllat que Catalunya no pot deixar escapar la gran oportunitat que suposa el creixement de la mobilitat els anys vinents: "Si som capaços de cooperar, de mirar lluny i avançar junts podem plantejar escenaris de creixement", ha afegit.

En representació de les empreses, a l'acte de presentació han assistit el president del consell d'administració de Seat, Francisco Javier García Sanz, i el vicepresident de Recursos Humans, Josep Schelchshorn; el conseller director general de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres; el president de Ficosa, Josep Maria Pujol, i el director general de Doga, Toni Garcia.

També han assistit representants patronals com el president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, i el de Fepime, Eusebi Cima; i d'ajuntaments com l'alcalde de Martorell i president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés