Actualitzat 06/03/2008 15:40

Motor.- Els sindicats de Seat demanen que Martorell funcioni al màxim abans de decidir fabricar a la Xina

BARCELONA, 6 de març (EUROPA PRESS)

Els sindicats de Seat han reclamat avui informació a l'empresa sobre els plans de produir a la Xina que el president de la filial de Volkswagen, Erich Schmitt, va anunciar ahir al saló de l'automòbil de Ginebra, i alhora han instat la companyia a fer funcionar al màxim la planta de Martorell (Baix Llobregat) abans de buscar nous punts de producció.

El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha vist "positiu" el creixement comercial a la Xina perquè "creixement comercial significa augmentar els marges de benefici", però ha matisat que si va acompanyat de producció, aquesta haurà de ser de "models diferents als de Martorell, adaptats al mercat asiàtic", ha explicat a Europa Press.

A més, ha destacat que perquè els treballadors de Barcelona no vegin amb recel aquests plans, ha de donar-se una "saturació de la fàbrica de Martorell", amb producció a ple rendiment, i que la fabricació a la Xina no afecti la plantilla d'Espanya.

El portaveu de CGT a Seat, Diego Rejón, ha criticat que Seat hagi informat la premsa dels seus projectes a la Xina i no hagi esmentat "res" al comitè intercentres, que es va reunir fa una setmana. "Encara no sabem res, de manera que exigim informació clara a l'empresa", ha afirmat.

INVERTIR A MARTORELL PER GUANYAR CAPACITAT.

Rejón ha defensat que la fàbrica de Martorell té "prou capacitat" per augmentar la producció si es fan "inversions", fet que també "ajudaria a les empreses auxiliars" d'automoció locals.

Schmitt va explicar ahir a Ginebra que dins dels plans de Seat de produir 800.000 vehicles el 2018 està estudiar fabricar a la Xina, a més de buscar oportunitats a l'Amèrica Llatina, com s'havia fet públic fins ara.

Fonts de Seat han recalcat a Europa Press que es tracta de valorar els beneficis de produir models de la marca espanyola en fàbriques de Volkswagen a Llatinoamèrica i la Xina, però en cap cas de construir-ne de noves.

Actualment, la planta de Martorell té una capacitat màxima de producció de 550.000 vehicles, de manera que per arribar als objectius del 2018 fa falta una ampliació --cosa que defensen alguns sindicats-- o produir en altres centres --que estudia Seat--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés