Actualitzat 20/04/2013 14:30

El negoci digital de la música supera el 40% de la facturació de les discogràfiques

Servicio de música por streaming Deezer
DEEZER

BARCELONA, 20 abr. (EUROPA PRESS) -

Les plataformes de música digital per internet "estan creixent", malgrat la crisi, i aquest tipus de negoci ja representa gairebé el 40% de la facturació de les discogràfiques, ha afirmat el director a Espanya de la plataforma musical Deezer, Leo Nascimento, en una entrevista d'Europa Press.

Nascimento ha participat aquest divendres a la Social Music Jam de Barcelona amb dos panells 'Streaming vs. Vídeo' i 'L'estat de la indústria de la música digital a Espanya: Ajuntant les peces', que ha parlat del futur de la indústria musical a Espanya.

El mercat musical ha canviat molt els últims anys i actualment els negocis de música en línia tenen molta rellevància i obliguen els professionals del sector a adaptar-se a les noves tecnologies: "És un procés de selecció natural, o t'hi adaptes o et quedes fora del negoci", ha remarcat Nascimento.

La principal font d'ingressos de Deezer, que té 26 milions d'usuaris en 182 països, són les subscripcions de pagament (Premium Plus mobile) dels usuaris, que paguen mensualment una quota per una millora i personalització dels serveis.

Aquest tipus de negocis tenen molts avantatges administratius respecte a la indústria tradicional, ja que la distribució és molt més senzilla, no hi ha despeses d'emmagatzematge, no hi ha devolució ni obsolescència del producte i el cost de producció és molt més barat.

Respecte a la legalitat de la música gratuïta, les plataformes obtenen llicències discogràfiques i paguen els drets editorials i fonogràfics de les cançons, per la qual cosa es "respecten les lleis i generen beneficis per als artistes".

Les noves tecnologies com les xarxes socials i les aplicacions dels mòbils no només amplien el negoci, sinó que també són "eines promocionals molt potents" per donar a conèixer el servei i fer arribar la música a molta més gent.

Per la seva banda, les aplicacions per als mòbils "amplifiquen l'experiència musical de l'usuari" i afegeix el valor de la plataforma ampliant-ne el seu ús.

El Social Music Jam de Barcelona s'ha celebrat a l'Antiga Fàbrica d'Estrella Damm, on s'han tractat temes relacionats amb el futur de la indústria musical d'Espanya com el 'Big Data', el 'crowdfunding', la publicitat mòbil i els nous empresaris de la indústria.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés