Actualitzat 17/12/2013 22:03

Nou universitats catalanes impulsen mesures per millorar la formació dels professors

La URV
URV

BARCELONA, 6 nov. (EUROPA PRESS) -

El Govern i nou universitats catalanes han signat aquest dimecres un conveni per impulsar accions per millorar la formació dels professors d'educació Infantil i Primària, en el marc del Programa Millora i Innovació en la Formació de Mestres, creat el maig per la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC).

Segons ha informat la Secretaria d'Universitats i Investigació en un comunicat, els rectors que han signat són la Universitat de Barcelona (UB); l'Autònoma de Barcelona (UAB); la de Lleida (UdL); la de Girona (Udg); la Rovira i Virgili (URV) de Tarragona; la Ramon Llull (URL); la de Vic (UVic); l'Oberta de Catalunya (UOC), i la Internacional de Catalunya (UIC).

La mesura principal ha estat l'aplicació en sis dels nou centres des d'aquest curs d'un doble grau pilot d'Infantil i Primària amb 190 places que tindrà una durada de cinc anys, i l'elaboració d'un currículum més adaptat a les necessitats formatives dels futurs docents.

A més, el Govern ha reduït en aquest curs 460 places d'aquestes especialitats, amb la finalitat d'aconseguir un "millor ajust quantitatiu i qualitatiu entre l'oferta i la demanda dels educadors" i per millorar la seva formació.

El conveni signat aquest dimecres estableix altres actuacions com el suport als grups pilot de la doble titulació mitjançant la convocatòria d'ajudes d'investigació i millora del model formatiu, per millorar les condicions dels docents i fomentar la seva mobilitat internacional i la dels estudiants.

A més, l'acord determina accions "formatives i divulgatives" dirigides a estudiants i al professorat, a través de la posada en marxa de serveis d'assessorament metodològic i documental, i d'un espai documental virtual que recollirà iniciatives internacionals contrastades.

Aquesta iniciativa serà avaluada per un nou òrgan, el Consell de Coordinació del Programa de Formació de Mestres CIC-EDU, integrat per experts proposats pels centres, la Conselleria d'Ensenyament i Universitats, i rebrà el suport de la Comissió Tècnica de Seguiment, formada per professors universitaris i mestres del sistema educatiu.

Concretament, el programa prioritzarà cinc grups de treball: seguiment de la doble titulació; avaluació de les titulacions actuals, i l'anglès, el pràcticum i el model formatiu de la titulació de mestre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés