Publicat 23/03/2023 18:25

La nova flota de busos de TMB incorpora 78 vehicles elctrics que se sumen als 30 existents

Alguns dels autobusos elctrics que s'incorporaran a la nova flota de bus de TMB.
TMB

Bonet exhibeix el compromís amb la sostenibilitat i amb la reducció d'emissions de CO2

BARCELONA, 23 març (EUROPA PRESS) -

La nova flota de busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha incorporat 78 vehicles elctrics (49 estndards de crrega nocturna i 29 articulats de crrega d'oportunitat) per 46 milions d'euros, que se sumen als 30 busos elctrics que l'empresa ja tenia, informa en un comunicat.

TMB ha presentat aquest dijous la seva nova flota més sostenible i que integra més vehicles de zero emissions que ja estan incorporant a la circulació, en concret a les línies totalment electrificades: l'h16 i la V15 (tot i que també poden circular per la 7 i la 33).

L'empresa projecta per al 2024 una flota de 232 vehicles elctrics i 44 busos d'hidrogen, la qual cosa permetr reduir 4.785 tones d'emissions de CO2 i 22 tones de NOx a l'any, i l'objectiu és que el 2024 el 25% la flota sigui de zero emissions.

El 2023, TMB ha licitat la compra de 88 autobusos elctrics de crrega nocturna, 68 estndards i 20 articulats, que arribaran entre finals d'aquest any i principis del 2024, i que han suposat una inversió de prop de 50 milions d'euros.

A part, s'incorporaran 36 autobusos elctrics més de crrega nocturna (29 articulats i 7 estndards) que es preveu que arribin durant el 2024 i que sortiran a licitació prximament.

En total, TMB ha invertit els últims quatre anys 475 milions d'euros destinats a material mbil, tant a Metro com al bus, cosa que l'empresa qualifica d'"inversió histrica".

"COMPROMÍS TOTAL" DE TMB

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que "aquesta inversió en vehicles de zero emissions és la mostra més important que el compromís de TMB amb la sostenibilitat i amb la reducció d'emissions de CO2 és total".

Ha recordat que Barcelona necessita més transport públic i que cada vegada contamini menys: "En aquesta línia estem treballant tant en bus com a Metro, on recentment vam presentar els nous trens de l'L1 i l'L3 que també són més sostenibles".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés