Actualitzat 10/08/2008 13:00

La parada de les tuneladores de la Línia 9 té "cost zero" per a les arques públiques, assegura el Govern

BARCELONA, 10 d'agost (EUROPA PRESS)

El fet que les tuneladores que des de fa anys perforen el subsòl de Barcelona i la conurbació hagin estat un any parades ha tingut un "cost zero" per a l'erari públic català, ha assegurat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en resposta per escrit a una pregunta parlamentària feta pel diputat de CiU Josep Rull, recollida per Europa Press.

Concretament, Rull ha preguntat sobre el fet que les tuneladores que excaven la Línia 9 hagin estat mesos paralitzades. Els primers treballs del tram IV d'aquesta línia --el que enllaçarà la Meridiana amb dos ramals, un dels quals enllaça Barcelona amb Santa Coloma de Gramenet, i un altre arriba a Badalona-- van començar el juny de 2002. Després d'aquests anys, el tram encara no ha estat inaugurat, i la previsió oficial és que les obres acabin a la tardor perquè, després d'un període de circulació en proves, aquest tram obri a partir de l'any vinent.

Segons el conseller, "el cost que ha assumit Gestió d'Infraestructures S.A. --GISA, l'empresa pública de la Generalitat que promou l'obra pública-- per aturades de la tuneladora a les obres de la Línia 9 és zero".

El motiu, ha precisat, és que les obres del tram IV de la Línia 9 "s'han contactat com projecte i obra a càrrec del contractista". "Per tant, les raons per les quals pot parar-se una tuneladora són canvis imputables al projecte o problemes amb la realització de l'obra".

"En els dos casos són responsabilitat dels adjudicataris, per aquests motius no hi ha cost d'atur de la tuneladora imputable a l'Administració", ja que la Generalitat "paga per metro de túnel realitzat", ha afegit Nadal mitjançant la resposta parlamentària.

La Línia 9 del metro va ser un projecte que es va gestar sota la darrera etapa de governs de CiU presidits per Jordi Pujol. Es tracta de la línia de metro més llarga d'Europa, que consta d'un tram central que travessa la ciutat i té diversos ramals, que enllacen la capital catalana amb l'aeroport del Prat, la Zona Franca, Santa Coloma de Gramenet i Badalona.

Amb aquestes dimensions, el projecte és l'obra de major envergadura que té la Generalitat en marxa ara mateix, i per perforar-la, s'hi han instal·lat diverses tuneladores.

Una d'elles ha estat deu mesos parada entre les estacions de Bon Pastor i Onze de Setembre, ja que s'hi va detectar que els fonaments d'un edifici, sota el qual havia de passar el túnel, eren més profunds del que inicialment estava previst, i arribaven als 30 metres de profunditat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés