Actualitzat 23/01/2013 15:57

Paralitzades les terminals de contenidors del Port de Barcelona per la vaga de transportistes

Terminal contenedores Puerto de Barcelona
APB

BARCELONA, 23 gen. (EUROPA PRESS) -

L'activitat en els terminals de contenidors del Port de Barcelona està "gairebé paralitzada" després de la vaga que van iniciar aquest dimarts els transportistes a causa de les multes per més de 20 milions d'euros que la Comissió Nacional de la Competència (CNC) va imposar la setmana passada a l'Associació Logística de Transport de Contenidors (ALTC), Cotraport i al Port de Barcelona per participar en un càrtel de transport de contenidors per carretera.

Segons han explicat a Europa Press fonts del Port de Barcelona, confien que la vaga, que preveu durar fins al diumenge, es desconvoqui com més aviat millor, i per a això s'estan mantenint converses amb la Conselleria de Territori i Sostenibilitat: "Esperem que aquestes converses donin el seu fruit aviat".

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha explicat aquest dimecres en un esmorzar informatiu en Fòrum Europa Tribuna de Catalunya que "evidentment les instal·lacions portuàries s'estan veient afectades", i ha afegit que els moviments de sortida han estat mínims aquest dimarts.

Ha indicat que l'autoritat portuària no té competències per regular el transport, sinó que aquesta és del Govern, i per això estan en contacte per arreglar aquesta situació i que es pugui desconvocar la vaga.

Ha assegurat que el Port està operant "d'acord als termes, facilitant autoritzacions als transportistes que tinguin llicència i facilitant la igualtat d'oportunitats".

Segons fonts portuàries, aquest dimarts van entrar 450 contenidors al recinte, mentre que només van sortir dos trens, i aquest dimecres l'activitat dels terminals segueix paralitzada.

MULTES

Les multes imposades per la CNC ascendeixen a 15,2 milions d'euros per a ALTC, més de 5,2 per a Cotraport i 100.000 euros per al Port de Barcelona, i aquest organisme ha considerat que aquest càrtel integrat per autònoms i empreses ha alterat les condicions de competència entre els autònoms per oferir els seus serveis a les empreses de transportistes, la competència entre autònoms i empreses de transport per captar empreses finals i la competència entre les empreses de transport.

Pel que fa a la responsabilitat de l'APB, la CNC creu acreditat que "com a mínim des del 2007 participava en l'organització i operativa de l'observatori de costos", primer subcontractant el servei i, més tard i de manera interna, elaborava els documents per calcular el cost del transport, i ha afegit que la seva presència consta en gran part dels contactes entre ALTC i Transcont.

Per la seva banda, el Port ja ha avançat que recorrerà la resolució de la CNC, i ha afirmat que no ha portat a terme cap actuació potencialment restrictiva de la lliure competència en les activitats de transport de mercaderies a l'entorn portuari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés