Actualitzat 15/07/2013 19:01

El passeig de Gràcia convertirà els carrils laterals en zona 30 després de la seva reforma

Eduard Freixedes
EUROPA PRESS

Els ciclistes multats el 2012 van superar els 4.200, un 15% més


BARCELONA, 15 jul. (EUROPA PRESS) -

El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Eduard Freixedes (CiU), ha assegurat aquest dilluns que el passeig de Gràcia adaptarà els seus carrils laterals com a zona amb una velocitat de circulació limitada a 30 quilòmetres per hora, on convisquin cotxes i bicicletes, una vegada la remodelació del passeig estigui acabada.

En comissió de Seguretat i Mobilitat, Freixedes ho ha emmarcat en l'aposta per crear carrils de zona 30 que permetin la circulació tant de bicicletes com de cotxes on sigui "difícil encaixar carrils bici segregats", com ja va proposar fa poc l'alcalde, Xavier Trias, per a vies principals com el carrer Balmes i la Via Laietana.

També ha avançat que després de la Festa Major de La Mercè, a final de setembre, es presentarà als grups la nova Ordenança de la bicicleta, després d'una tramitació que s'ha endarrerit perquè el diàleg amb el col·lectiu ciclista s'ha dilatat i perquè s'ha hagut de tractar la proposta de la Direcció General de Tràfic que el casc sigui obligatori per a ciclistes en vies interurbanes.

Freixedes ha afegit que la intenció del Govern municipal és invertir 2,5 milions d'euros per a l'any que ve en infraestructura per a les bicicletes, la mateixa quantitat que s'ha anunciat fa poc per a aquest curs per ampliar 12 carrils bici, crear 2.000 places d'aparcament i actuar en els encreuaments més perillosos per als ciclistes.

El regidor del PP Óscar Ramírez ha reiterat que el 2012 només hi ha hagut 12 sancions --1% del total-- per no respectar la prioritat del vianant, 10 per circular per la vorera a més de 10 quilòmetres per hora, i 12 per circular en voreres amb aglomeracions de vianants; Freixedes ha rebatut que més de 4.200 ciclistes han estat multats el 2012, un 15% més que el 2011 --3.690-- per actes "més preocupants o perillosos" com saltar-se semàfors en vermell.

A petició d'ICV-EUiA i per unanimitat, s'ha decidit convocar el Grup de treball de la bicicleta per debatre les mesures que fa poc ha proposat el Govern municipal; l'ecosocialista Isabel Ribas ha reprotxat a Freixedes "menyspreu a la participació" per no haver informat degudament al sector de la bici, i aquest ha contestat que el seu grup l'acusa de falta de diàleg sense fonament des del començament del mandat.

BUS NOCTURN VALLVIDRERA

En la mateixa Comissió, l'oposició ha fet prosperar per unanimitat una proposició del PP per instar l'àrea Metropolitana (AMB) a instaurar servei de bus nocturn al barri de Vallvidrera, amb l'oposició de CiU.

Freixedes ha valorat que les solucions per fer arribar el bus nocturn a Vallvidrera, com fer que el recorregut de la línia N61 pugi per la muntanya en comptes de pels túnels de Vallvidrera o allargar el de la N8 -actualment acaba en Can Caralleu--, tenen un cost inassumible ara mateix.

Per aquesta raó, ha reprotxat al PP estar "estrangulant el transport públic de l'AMB" des del Govern espanyol i alhora demanar ampliar les seves línies de transport públic.

Finalment, i per unanimitat, s'ha aprovat prendre les mesures perquè Barcelona s'integri a la Xarxa de Ciutats per l'Accessibilitat, formi part de la pròxima edició del Fòrum Internacional de Disseny Universal i Mobilitat, i segueixi les recomanacions d'implementacions per a vies urbanes de la Fundació ONCE i la Fundació Espanyola per a la Seguretat Viària.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés