BARCELONA, 18 de gener (EUROPA PRESS)
L'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) ha adjudicat per sis milions d'euros les obres de reposició dels materials que es van desprendre en el desplaçament d'una part de la línia d'atracador del Moll Prat del Port de Barcelona l'1 de gener del 2007, segons ha publicat aquesta setmana el Butlletí Oficial de l'Estat.
En concret, l'empresa Corsán-Corviam Construcción s'ha fet amb el projecte de reposició del farcit i la capa drenant dels calaixos de l'u al nou de la fase I del moll, que no s'ha vist afectada pel corriment, per valor de 3,7 milions d'euros.
Per la seva banda, la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Kellerterra i Terratest Medioambiente es van fer amb el projecte de substitució del 20% del material d'emplenament hidràulic de la fase II del Moll Prat no afectada pel corriment per assegurar la seva resistència. El pressupost per a aquests treballs és de 2,3 milions d'euros.
L'incident del 2007 ha suposat un retard de dos anys per al projecte del Moll Prat i que l'APB deixi d'ingressar tretze milions d'euros en aquest període en concepte de taxes que han de pagar les concessionàries del moll, TerCat i Hutchison (unides per al projecte amb una participació del 70% de Hutchison i del 30% de la família Mestre).
El Moll Prat, que acollirà la futura terminal de contenidors del port, forma part de les obres d'ampliació integrades en el Pla Director del Port de Barcelona (1999-2011). Amb una superfície de 93 hectàrees, 1.500 metres lineals d'atracador i una capacitat per manipular tres milions de contenidors a l'any, la terminal va ser atorgada en concessió per 30 anys a l'empresa TerCat, participada majoritàriament per Hutchison.