BARCELONA, 11 de maig (EUROPA PRESS)
El Port de Barcelona assegura que "no és tan car" com constata l'informe que la patronal de fabricants d'automòbils Anfac va fer públic aquesta setmana. El seu president, Juan Antonio Fernández de Sevilla, va criticar "les elevades" taxes portuàries pel que fa al transport de vehicles, al·legant que no s'ajusten a la realitat del mercat ni a les característiques de la mercaderia.
L'informe també subratllava que el Port de Barcelona era dels pitjors per les seves elevades taxes portuàries, si bé aprovava en qualitat. Fonts de l'Autoritat Portuària han explicat a Europa Press que la taxa aplicada sobre els vehicles s'ha reduït des de 1993 i la repercussió del cànon per ocupació dels terminals sobre els costos també ha disminuït perquè s'està minimitzant el seu espai amb construccions verticals.
Segons càlculs del Port de Barcelona, des de 1993 la taxa aplicada per vehicle s'ha reduït un 83%, tot i que admeten que és difícil quantificar amb precisió la reducció, perquè depèn de si el vehicle és de càrrega (exportació) o de descàrrega (importació).
Alhora, l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) lamenta que l'informe d'Anfac no hagi tingut en compte les bonificacions que s'apliquen sobre les taxes. "Si considerem aquests descomptes, les taxes portuàries representen només el 30% del cost portuari total" han explicat.
El Port de Barcelona va registrar un trànsit de 801.406 vehicles el 2007, un 10,84% més respecte l'any anterior. Fins al març del 2008, el port ha transportat 217.908 vehicles, un 17,95% més respecte al primer trimestre del 2007. "Tot fa pronosticar un important creixement durant aquest 2008".