Actualitzat 25/06/2013 22:00

El port de Barcelona es posiciona per seguir creixent en comerç amb l'Àsia

Terminal De Contenedores De TCB En El Puerto De Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 25 juny (EUROPA PRESS) -

El port de Barcelona ha reivindicat aquest dimarts el seu posicionament per seguir creixent a l'àmbit del comerç amb l'Àsia, líder actual mundial en el tràfic de mercaderies marítimes.

En una jornada de treball d'Iese sobre els reptes de l'exportació a la Xina, el director general d'Estratègia Comercial del port de Barcelona, Santiago Garcia-Milà, ha afirmat que la capital catalana està "ben posicionada", i la Xina ja és el principal soci comercial d'aquest port català amb una quota del 21%.

A més, la duana de la infraestructura barcelonina està treballant en un projecte internacional per facilitar el comerç amb la Xina en què és l'únic port espanyol, mentre que també participen instal·lacions de França i Itàlia.

L'escola de negocis Ceibs de Xangai ofereix des de fa 12 anys la Cátedra de Logística port de Barcelona, temps en el qual ha anat variant el comerç internacional, que se n'ha anat desplaçant cap al sud i cap a aquest, ha assenyalat Garcia-Milà.

Mentre que en els anys 80 els ports líders en el trànsit marítim mundial eren Nova York i Rotterdam, ara els nou primers són asiàtics.

El comerç intra-asiàtic és el més rellevant actualment amb 52,7 milions de TEU --unitat equivalent a un contenidor de 20 peus-- anuals, i el segon gran flux es dóna entre l'Àsia i Europa, amb 20,3 milions de TEU.

Encara es dóna un domini dels ports del nord d'Europa en aquests tràfics, però Garcia-Milà ha augurat que això canviarà, i ja no sol arriba importació d'Àsia, sinó que també s'exporta.

El professor d'Iese i president de Ceibs, Pedro Nueno, ha assenyalat que tot aquell que vulgui exportar a la Xina necessita contractar personal, invertir diners i passar temps al país, però l'esforç "val la pena" i les aliances són útils per tenir èxit.

El director general Amec, Joan Tristany, ha explicat que des del 2009 les empreses espanyoles han experimentat un canvi de visió, i la Xina ha passat de veure's com una fàbrica a veure's com un mercat d'oportunitats pel seu gran volum i pel seu creixement.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés