Actualitzat 07/05/2013 13:11

El Port de Barcelona preveu la licitació dels accessos viaris després d'estiu

J.Oriol (Colegio Ingenieros Catalunya) y J.A.Carbonell (Pto Barcelona)
EUROPA PRESS

DGT aportarà uns 190 milions i l'APB farà obres complementàries per 30 milions


BARCELONA, 7 maig (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona preveu que la licitació dels accessos viaris, que transcorren des del camp del RCD Espanyol a Cornellà (Barcelona) fins a l'antic curs del riu Llobregat, es faci després de l'estiu, una actuació per a la qual la Direcció General de Trànsit (DGT) haurà d'aportar al voltant de 190 milions d'euros i l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) farà obres complementàries per 30 milions al final de l'execució.

Així ho ha explicat el director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, en la conferència 'Previsions pressupostàries en infraestructures a Catalunya' organitzada pel Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya de la mà del seu degà, Josep Oriol.

Pel que fa als accessos ferroviaris, Adif aportarà 90 milions d'euros per a la connexió de les vies, i l'APB uns 50 milions en actuacions d'electrificació i accés a les vies, i Carbonell ha indicat que encara no s'han abordat els cànons.

"No hi haurà cànons d'accés especials fora dels previstos a la xarxa general de l'Estat, i la nostra voluntat és la gestió única per part de tota la xarxa", ha assenyalat Carbonell després de recordar que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) és el titular de la via, Adif executa la plataforma ferroviària i l'APB és l'administradora ferroviària.

Carbonell ha sostingut que el Port de Barcelona manté reunions periòdiques amb el Ministeri de Foment per a la coordinació dels accessos ferroviaris i viaris per evitar disfuncions a la xarxa: "El Ministeri té tota la nostra ajuda en l'execució. Som els principals interessats".

ESTABILITZAR LA INVERSIÓ

Ha recordat que en els últims deu anys hi ha hagut exercicis en els quals l'APB ha realitzat inversions en les instal·lacions portuàries per sobre dels 100 milions d'euros, i fins i tot el 2004 per sobre dels 200, però ha indicat que "en el futur no es pot invertir a aquest ritme, ni fa falta, ni el finançament seria possible".

Per aquesta raó, el port ha reduït l'abast de les seves inversions i deixa als operadors fer obra civil, i el volum de licitació previst per part de les instal·lacions per abans d'estiu supera els 38 milions d'euros, tot i que el global de l'exercici ronda els 100 milions.

El Port de Barcelona factura uns 160 milions d'euros anuals, i ara se centra en reduir el seu deute de 460 milions --"no ens endeutarem més"--, millorar la competitivitat i ajustar les taxes als operadors.

Així, malgrat fer un últim esforç d'inversió per culminar l'ampliació de les instal·lacions, Carbonell calcula que la inversió de l'APB s'estabilitzarà dins d'un parell d'anys sobre els 50 o 60 milions d'euros anuals.

Ha sostingut que entre les pròximes inversions es troben obres com el nou 'syncrolift' --plataforma d'elevació de vaixells-- al moll de Catalunya, per al que el Port de Barcelona està tenint problemes de finançament que Carbonell espera resoldre pròximament, la remodelació de l'àrea pesquera amb una nova llotja i del Portal de la Pau.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés