Actualitzat 08/06/2008 13:52

El PP proposa la construcció d'un aeroport de mercaderies a Igualada

BARCELONA, 8 de juny (EUROPA PRESS)

El portaveu adjunt del PP al Parlament, Josep Llobet, ha proposat avui la construcció d'un nou aeroport especialitzat en càrrega aèria a la rodalia d'Igualada (Anoia) que, al mateix temps, pugui operar com a aeroport corporatiu empresarial.

En un comunicat, Llobet ha assegurat que la càrrega aèria és un sector "de vital importància econòmica" i l'aeroport de Barcelona és dels tres principals aeroports catalans, el que concentra la major part del volum de mercaderies transportades, amb 96.769 tones durant 2007. Va dir, en canvi, que els aeroports de Girona i Reus tenen un "volum residual", amb 234 i 11,2 tones, respectivament.

Llobet ha assegurat que la càrrega aèria té "diverses limitacions" al Prat que "li impedeix créixer", ja que "no disposa de suficient espai" i les operacions nocturnes dels avions representen "una gran incomoditat" per als veïns dels municipis pròxims.

Això ha portat, segons Llobet, que "molta de la càrrega que no té entrada pel Prat s'hagi derivat a aeroports com el de Saragossa". Per aquesta raó, ha considerat "necessari" un nou aeroport especialitzat en càrrega aèria a l'entorn metropolità i que estigui "ben comunicat" amb els ports de Barcelona i Tarragona.

Josep Llobet ha assegurat que a l'entorn d'Igualada es donarien "les condicions" per construir aquest nou aeroport especialitzat en càrrega aèria, amb suficient superfície per a les activitats logístiques i bones comunicacions per carretera amb els ports catalans. Per ell, això permetria "trencar la dinàmica d'estancament del creixement" d'aquesta modalitat de transport que pateix Catalunya.

QUARTA PISTA AL PRAT.

Alhora, el diputat popular ha reclamat impulsar la construcció d'una quarta pista a l'aeroport del Prat situada sobre el mar. Llobet ha dit que l'aeroport ha experimentat un gran creixement en passatgers i operacions els últims anys, passant de 19,8 milions d'usuaris en 2000 als 33,7 milions actuals.

El diputat popular ha assegurat que es pot ampliar el camp de vol amb la construcció d'una quarta pista sobre el mar a més d'1,5 quilòmetres de la tercera pista actual i amb longitud suficient per optimitzar les operacions que es realitzin. Ha recordat que construir pistes sobre el mar és un recurs que ja han portat a terme aeroports com el de Beirut, Nagoya, Niça o Marsella i ha assegurat que la quarta pista "no generarà problemes de contaminació acústica".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés