BARCELONA, 19 febr. (EUROPA PRESS) -
La província de Barcelona compta amb 1.419 empreses relacionades amb el turisme de reunions, ha informat la Diputació de Barcelona en un comunicat aquest dilluns.
La Diputació ha elaborat una base de dades, que s'anirà actualitzant, de l'oferta de turisme de reunions a les 13 comarques de la província, en les quals ha identificat diferents categories: activitats, espais singulars, serveis, allotjament, restauració i 'team building'.
L'inventari, presentat a Santa Susanna (Barcelona), té l'objectiu de detectar l'oferta d'aquest tipus de turisme al territori, per zones i tipologies, per "poder establir estratègies i donar resposta a peticions del sector".
També mostra que el turisme de reunions, esdeveniments, congressos i incentius té una presència "significativa" a la província de Barcelona.
Les comarques de la marca Costa Barcelona (Maresme, Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) són les que concentren la major part de les entitats d'aquest sector, especialment, el Maresme.
A les comarques Paisatges Barcelona (Osona, Moianès, Bages, Lluçanès i Anoia) predomina la celebració d'esdeveniments socials, mentre que el Berguedà, l'única de la marca Pirineus Barcelona, destaca per la seva oferta d'activitats relacionades amb la naturalesa i l'oci a l'aire lliure.