Actualitzat 14/03/2017 19:01

PTP defensa la connexió del tramvia per la Diagonal davant estudis "negacionistes"

Tramvia del Trambesòs. Barcelona. Sant Adrià de Besòs
EUROPA PRESS

BARCELONA, 14 març (EUROPA PRESS) -

Promoció del Transport Públic (PTP) ha defensat aquest dimarts la viabilitat de la connexió del tramvia per la Diagonal que proposa l'Ajuntament de Barcelona davant els estudis "negacionistes" de la unió d'aquest transport.

L'entitat ha publicat un comunicat qüestionant les dades dels estudis contraris a la iniciativa, com el que ha presentat el grup municipal Demòcrata, i ha destacat que el tramvia és una "realitat creixent" en el transport públic urbà a tot el món.

PTP ha assegurat que la captació de demanda del tramvia és "excel·lent" i que ofereix més que qualsevol pla de vehicles privats o ampliació del Metro, a més de que permet un funcionament més eficient del sistema d'autobusos.

Ha considerat que els estudis de costos-beneficis no han tingut en compte la necessitat d'incrementar la capacitat del transport públic transversal a Barcelona a curt i llarg termini, i que l'autobús elèctric no soluciona la capacitat del transport públic de la Diagonal, com reclamen aquests estudis.

A més, PTP ha ressaltat que la reubicació d'autobusos per carrers de l'Eixample, que queden "retinguts en la congestió" de la Diagonal, beneficiaria 75 autobusos i generaria un excedent de dos milions d'euros anuals, i ha alertat que als crítics només els preocupen els nous transbords en els quals està implicat el tramvia i adverteixen que la nova xarxa d'autobús preveu 28 eixos de transport públic on fer transbords.

L'entitat ha criticat l'"apocalipsi semafòric" que considera que defensen els estudis, ja que ha recordat que el tramvia no té prioritat semafòrica en la Diagonal, que és el mitjà de transport que necessita menys temps de semàfor en verd per transportar més persones i que generaria menys impactes negatius.

Davant la consideració que la demanda del tramvia sigui captada per l'autobús en els tres primers anys, PTP ha afirmat que no és negatiu i que és garantia d'èxit del projecte, i ha definit que la dada que la demanda del vehicle privat captat pel futur tramvia sigui del 10% del total és "purament metodològica".

PTP també ha desmentit que la demanda induïda sigui negativa i ha qualificat de "negacionisme" sobre el canvi modal els estudis que defensen que el tramvia i la reubicació de la mobilitat provocaran un col·lapse.

Ha destacat que el tram central de la Diagonal guanyarà mobilitat i reduirà el trànsit amb la instal·lació del tramvia, que les emissions de la construcció d'infraestructures i material mòbil tenen una petjada ecològica menor a la dels autobusos, i que el tramvia serà menys deficitari que en l'actualitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés