Actualitzat 29/01/2013 19:21

Quatre de cada deu empreses del Berguedà (Barcelona) són sòcies del Club Cambra

Representantes De Las Cámaras De Comercio Catalanas Con El Carné Del Club Cambra
CÁMARA DE LLEIDA/SANTI IGLESIAS

BARCELONA, 29 gen. (EUROPA PRESS) -

Quatre de cada deu empreses de la comarca del Berguedà (Barcelona) són membres del Club Cambra, la plataforma de negocis de la Cambra de Comerç de Barcelona que després d'un any de funcionament té 21.100 socis i nou cambres adherides --Girona, Tarragona, Tortosa, Lleida, Sant Feliu de Guíxols, Palamós, Tàrrega i Reus--.

Segons ha informat l'entitat aquest dimarts en un comunicat, el Club integra 539 empreses del Berguedà, un 39,6% de les 1.340 censades a la comarca el 2011, de les quals el 69% són societats limitades; l'11% anònimes i la resta cooperatives, persones físiques i altres associacions.

En termes relatius, la majoria d'empreses sòcies procedeix de la segona corona metropolitana i de la resta de la demarcació de Barcelona --encapçalen el rànquing les comarques del Berguedà i l'Alt Penedès, aquesta última amb un 20,6% d'empreses adherides--, mentre que les xifres absolutes més elevades es donen en la primera corona metropolitana, amb 7.432 socis a la ciutat de Barcelona, 2.500 a la comarca del Baix Llobregat i gairebé 1.900 en la del Vallès Oriental.

El Club Cambra ha contribuït a incrementar la facturació en serveis a empreses un 25% a l'últim any, fins a 9,7 milions d'euros, de manera que s'ha compensat la caiguda d'ingressos derivada de la supressió de la quota cameral obligatòria.

FACILITATS PER A SOCIS

La línia de finançament de 2.000 milions d'euros de La Caixa que s'oferia als socis s'ha esgotat durant aquest primer any, després que 2.477 empreses hagin accedit a aquest finançament, amb 3.800 operacions, de les quals el 60% han estat inferiors als 100.000 euros.

El 62% de les operacions han estat noves, i per tipologia el 26% són crèdits; el 24% línies de risc; el 19% préstecs; el 8% 'rènting' i el 5% preavals, entre d'altres.

Durant el primer any de vida del Club Cambra s'han tancat acords estratègics amb 'partners' com La Caixa, Numintec, Fira de Barcelona, Microsoft, Correus, World Trade Center, Epson, Aparca&Go, Port Aventura, Toshiba, Turisme de Barcelona, BCD i Camerdata, entre d'altres, que ofereixen descomptes als socis del club.

També s'ha constituït una comunitat virtual, que té un grup específic per a empreses del Berguedà, per facilitar la interrelació entre els socis i que permet un accés ràpid a les novetats en els àmbits d'interès seleccionats.

El Club Cambra va néixer el gener del 2011 amb l'objectiu promoure els contactes entre empreses, la internacionalització, la competitivitat i la formació, a través de productes i serveis als quals els socis poden accedir amb avantatges.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés