Actualitzat 17/12/2008 18:02

El Racc proposa no aplicar de nit el límit de 80 km/h als accessos de Barcelona

BARCELONA, 17 de desembre (EUROPA PRESS)

El director de la Fundació Racc, Miquel Nadal, ha proposat avui que el límit de circular com a màxim a 80 quilòmetres per hora als accessos de Barcelona no s'apliqui de nit a les vies en les quals funcionarà la velocitat variable. "És una mesura clara i simple, que apel·la a la responsabilitat del conductor", ha explicat.

Referint-se a la implementació de la velocitat variable a l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf, Nadal ha plantejat en roda de premsa que aquest pas s'aprofiti "plenament" i que s'aposti per la flexibilitat. "Si toca anar a 60 perquè hi ha congestió, que es vagi a 60; si toca anar a 100 perquè no hi ha congestió, que es pugui anar a 100", ha opinat, tot i que ha admès que serà un procés d'aprenentatge, perquè es tracta d'una tecnologia "complexa", que s'haurà d'"afinar".

Ha celebrat el fet que hi hagi hagut un descens de la sinistralitat a la primera corona metropolitana després de l'entrada en vigor del límit de 80 al gener, tot i que l'índex de risc en aquesta zona no sigui molt elevat, ja que "per descomptat és benvingut que es redueixin els accidents". "Amb la velocitat variable aplicada amb flexibilitat també es podran reduir", ha postil·lat.

MESURA "INTERESSANT" I "POSITIVA"

Ha qualificat la introducció de la senyalització variable a la primera i segona corona d'"interessant i positiva", perquè s'ha fet una feina ben feta i rigorosa, i s'ha ofert una proposta "molt treballada" i "sòlida".

Segons Nadal, suposa la introducció d'una "bona tecnologia" per millorar la mobilitat del trànsit a l'àrea metropolitana. Així, ha aplaudit que la mesura es concentri en la congestió perquè des del Racc consideren que el problema de l'àrea metropolitana de Barcelona és no tant de la velocitat sinó de congestió; per tant, "si millora la congestió, millorarà la mobilitat i el medi ambient".

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha assenyalat que el que en definitiva estan fent és complir el calendari que estableix el pla d'actuació de la Generalitat i que l'acord no preveu aquest nivell de flexibilitat que planteja el Racc. "Quan el Govern acordi un altre tipus d'actuació, veurem la conseqüència", ha dit.

"No cal oblidar que la reducció de velocitat es fa perquè estem molt sobrepassats dels índexs marcats per la UE" d'emissions contaminants, ha subratllat. I ha afegit: "Quan aquests indicadors siguin altres, segurament estarem en un altre escenari, però mentrestant estem on estem".

Ha reiterat que, a més de per millorar la qualitat de l'aire, l'objectiu de la mesura és fer front a les congestions, que a Catalunya han estat de 25.000 hores el 2007, el 80% a l'àrea metropolitana de Barcelona. A això cal sumar-hi l'objectiu de reduir la sinistralitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés