Publicat 10/02/2023 16:36

Raquel Sánchez garanteix el soterrament de les vies a l'Hospitalet (Barcelona): "Ara sí"

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, en la roda de premsa
EUROPA PRESS

Marín assegura que entén l'escepticisme dels vens i afegeix que aquesta vegada "va de deb"

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 10 febr. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha garantit la viabilitat del soterrament de les vies de ferrocarril a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i la construcció de l'estació intermodal de la Torrassa, tot i que no ha concretat el calendari del projecte.

"Ara sí que farem possible aquest soterrament", ha assegurat la ministra en una roda de premsa aquest divendres al parc de la Torrassa, en la qual ha volgut traslladar certesa, garantia i seguretat als ciutadans, ha dit al costat del subdelegat del Govern central a Barcelona, Carlos Prieto; l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín; i la presidenta d'Adif, María Luisa Domínguez.

Ha explicat que "el projecte bsic est acabat" i que tenen la voluntat política d'impulsar-lo perqu es pugui executar definitivament amb la publicació de l'estudi informatiu a finals d'any.

Per aix, ha dit que no pot concretar el calendari dels terminis d'execució perqu "és alimentar la frustració de la ciutadania", per ha valorat el compromís del Govern central amb el projecte, que tindr una inversió de prop de 1.000 milions d'euros.

5,1 QUILMETRES

"Des del 2018, Adif treballa amb tots els documents necessaris, que conclouen que és una solució viable i factible", ha reiterat, i ha recordat que se soterrarán 5,1 quilmetres de l'R2 i l'R4 que donaran a l'Hospitalet un espai obert des del barri de Santa Eullia fins a Gran Via.

"Aquest projecte a l'Hospitalet, no només és important per a l'Hospitalet sinó per tenir les Rodalies que volem", ja que ha assegurat que la xarxa guanyar flexibilitat i es podran crear nous itineraris.

Així, ha destacat que hi haur una línia directa per a regionals que podran anar per qualsevol dels dos túnels, amb parada a plaa Catalunya i evitant l'encreuament de vies, que redueix el temps de viatge: "Millorarem la infraestructura i transformarem els fluxos".

La ministra ha assenyalat que l'actual estació de Bellvitge quedar integrada i, per la seva banda, la nova estació intermodal que es construir a la Torrassa facilitar la connexió entre les línies de Vilanova i Vilafranca i connectar Rodalies amb les línies 1 i 9 de Metro.

MARÍN: "HO TENIM MOLT A PROP"

Marín, que ha assegurat que entén l'escepticisme dels vens, ha defensat que el Govern central ha complert els seus compromisos amb els soterraments que van derivar del pla de Rodalies i ha confiat que aquesta vegada "va de deb".

"Ho tenim molt a prop", ha confiat l'alcaldessa, que ha destacat que per a l'Hospitalet és una millora molt gran perqu unir i permetr guanyar espais de zones verdes i reorganitzar el territori per fer-lo més sostenible, i dur a terme la tercera transformació de la ciutat.

"Significa deixar aquesta xarxa de Rodalies del segle XIX per tenir una xarxa de Rodalies del segle XXI", ha apuntat, i també ha recordat el soterrament de la Gran Via, amb el qual generaran la possibilitat d'installar-hi empreses, a més d'incrementar les zones verdes.

"ENS MOVEM AL SEGLE XIX"

La portaveu de la plataforma venal L'Hospitalet Sense Vies, Carmen Morro, ha demanat a la ministra que no "tornin a deixar el projecte en un calaix", que fixi un calendari d'obra i que no s'endarrereixi per un punt o una coma, han dit.

"Per a nosaltres és un projecte de país i, si se segueix endarrerint, el país no avanar. Volem viure al segle XXI, per tenim la sensació que ens movem en el XIX", ha lamentat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés