Publicat 31/08/2021 19:52

Raquel Sánchez promet homogeneïtat territorial en el futur model de pagament d'autopistes

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, davant el peatge d'AP-7 a La Roca del Valls (Barcelona)
EUROPA PRESS

Assegura que el nou sistema no s'assemblar al dels peatges

LA ROCA DEL VALLS (BARCELONA), 31 ago. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha assegurat que el futur model de pagament per l'ús de les autopistes ser "homogeni territorialment" una vegada es decideixi.

Ho ha dit en una roda de premsa que ha realitzat aquest dimarts al costat del peatge de l'AP-7 a La Roca del Valls (Barcelona), a la qual també han assistit la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera; el secretari general d'infraestructures, Sergio Vázquez, i el director general de carreteres, Javier Herrero.

Sánchez ha recordat que la liberalització de les autopistes era una de les promeses del Govern a l'inici de la legislatura i ha recordat que el Govern treballa per impulsar el nou sistema de tarificació per ús.

Un sistema que "en cap cas ser assimilable ni tindr res a veure amb la idea de peatge tal com es coneix", ha assegurat la ministra.

"Ser un sistema públic, just i homogeni territorialment, que no produeixi greuges" entre territoris, com ha adms que ocorria fins al moment amb les autopistes catalanes.

En tot cas, ha assegurat que ser un sistema de pagament per ús en el qual haur de ser qui contamini qui financi el manteniment de les autopistes, que anir a crrec de l'Estat per que el Govern no vol carregar als Pressupostos Generals de l'Estat.

AIXECAMENT DE BARRERES

El peatge de La Roca del Valls ser un dels quals aixecaran barreres la mitjanit d'aquest dimecres, una vegada finalitzada la concessió de les autopistes AP-7, AP-2, C-32 nord i C-33.

En total, l'alliberament de les autopistes de titularitat estatal (AP-7 i AP-2) significar deixar 477 quilmetres sense peatge a Catalunya i Aragó i un estalvi per als conductors de 752 milions d'euros a l'any a Catalunya i de 90 milions a Aragó.

A partir de el 1 de setembre quedaran 120 quilmetres amb peatges explícits a Catalunya, tots ells en vies que són de titularitat de la Generalitat i les concessions de les quals acaben entre 2036 i 2039: el Túnel del Cadí (Lleida), el tram Sant Cugat-Manresa (Barcelona) de la C-16, el tram Castelldefels (Barcelona)-el Vendrell (Tarragona) de la C-32 i els Túnels de Vallvidrera.

A més, altres sis vies compten amb peatges a l'ombra --el Govern paga una quantitat fixa per cada vehicle que passa--: la C-16 entre Manresa i Berga (Barcelona), la C-14 entre Reus i Alcover (Tarragona), la C-35 entre Maanet i Platja d'Llauro (Giona), la C-17 entre Vic (Barcelona) i Ripoll (Girona), l'Eix Transversal entre Lleida i Girona i l'Eix Diagonal entre Manresa i Vilanova i la Geltrú (Barcelona).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés