Actualitzat 13/09/2008 14:28

Renfe posarà en funcionament entre Pamplona i Barcelona un tren Alvia que reduirà el viatge en més de dues hores

PAMPLONA / BARCELONA, 13 de setembre (EUROPA PRESS)

Renfe posarà en funcionament un nou tren Alvia, d'alta velocitat i rodament desplaçable, a partir de dilluns, 15 de setembre, entre Pamplona i Barcelona que permetrà reduir el temps de viatge en dues hores i quatre minuts, al circular entre Saragossa i Barcelona per la línia d'alta velocitat.

Aquest tren entrarà en funcionament el dia 15 al recorregut Barcelona - Pamplona - Vigo i a partir del dia 16 començarà a circular en els dos sentits. Completarà cada dia els 1.341 quilòmetres que separen les dues ciutats, el que el converteix en el tren diürn espanyol de major recorregut, ha informat la companyia.

El nou tren Alvia substitueix l'actual Talgo de la sèrie 4 que uneix Pamplona amb Barcelona i Vigo, que circulava des del mes de gener passat en substitució de l'antic Talgo 3. El nou Alvia circularà diàriament entre Catalunya i Galícia. Al tractar-se d'un tren elèctric d'estructura indeformable, només efectuarà el recorregut fins a Vigo, de manera que els viatgers amb destinació A Corunya i Lugo hauran de fer un transbord des de i fins a Monforte de Lemos a un nou tren que sincronitzarà els seus horaris amb els del Alvia.

El nou servei Alvia sortirà de Pamplona a les 17.10 hores (el Talgo surt a les 17.15 hores) i arribarà a Barcelona a les 21.15 hores (el Talgo arriba a les 23.24 hores). Utilitzarà 4 hores i 5 minuts, davant les 6 hores i 9 minuts que tardava el Talgo, amb un estalvi de 2 hores i 4 minuts.

En sentit contrari, l'Alvia sortirà de Barcelona a les 9.20 hores (el Talgo surt a les 7.03 hores) i arribarà a Pamplona a les 13.07 hores, utilitzant 3 hores 47 minuts davant les 5 hores 33 minuts del Talgo. Aquest tren pararà a les estacions de Tafalla, Castejón de Ebro i Tudela, tant en sentit Barcelona com en sentit Vigo.

El preu del bitllet Pamplona-Barcelona oscil·la entre els 20,90 euros (Tarifa web turista), 52,30 euros (Tarifa general Turista) i els 69,40 euros en classe preferent. Pels trajectes entre estacions a les quals el tren circula per la línia convencional (entre Saragossa i Vigo), les tarifes seran similars a les del Talgo.

Segons la companyia, a més, aquest tren disposa d'importants quotes de places per a la seva venda per mitjà de les tarifes "Web" (compra abans de 15 dies) i "Estrella" (compra abans d'una setmana), que suposen importants estalvis al cost sobre la tarifa general.

D'altra banda, a aquest tren se li aplicarà el compromís de puntualitat del servei Alvia, de manera que s'indemnitzaran els possibles retards a tres trams horaris: a partir de 20 minuts (devolució del 25% de l'import del bitllet), entre 20 i 40 minuts de retard (devolució del 50%) i les demores superiors a 60 minuts (devolució del 100% del bitllet).

Durant l'any 2007, van utilitzar aquest tren 222.000 viatgers en els dos sentits, cosa que representa un número més gran al nombre de places que oferia el tren (195.920), això s'explica pels viatgers que utilitzen el tren a trajectes intermedis, que fan que un mateix seient s'utilitzi en ocasions per més d 'una persona al llarg de tot el recorregut. 69.300 viatgers van utilitzar aquest tren amb origen i destí a estacions navarreses als dos sentits, xifra que, previsiblement, es veurà augmentada al següent exercici.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés