Publicat 16/04/2022 11:13

El responsable de Promoció de Barcelona veu un "problema reputacional" de la ciutat a la resta d'Espanya

Archivo - El comissionat de Promoció de Ciutat de Barcelona, Pau Solanilla
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA - Archivo

Reivindica la marca Barcelona com "la més potent" de l'Estat

BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -

El comissionat de Promoció de Ciutat de Barcelona, Pau Solanilla, veu un "problema reputacional" de la capital catalana a la resta d'Espanya, que atribueix al procés independentista, i davant el qual aposta per recuperar espais emocionals.

En una entrevista d'Europa Press, ha assegurat que Barcelona té aquest problema a la resta d'Espanya i no a nivell internacional, i ha defensat que la ciutat "va bastant bé" en la seva recuperació després de la crisi sanitria.

"Sens dubte, el procés ha estat una bomba reputacional per a Barcelona a l'Estat espanyol. També ens ha afectat a nivell internacional, per molt menys. Per aix dic que s'han de recuperar espais emocionals", ha afirmat.

En canvi, considera que "la marca Barcelona brilla a nivell internacional" i ha posat com a exemple la celebració de la Copa Amrica de Vela, que la ciutat acollir el 2024.

Així i tot, creu que la negativa a alguns projectes i inversions, com l'hotel Four Seasons o l'ampliació de l'aeroport de Barcelona-El Prat, demostra "la prdua dels consensos interns" i ha defensat que, quan institucions, empreses i societat van unides la ciutat és imparable, en les seves paraules.

"El moment en el qual els consensos bsics es trenquen i es polaritza el debat, la reputació de Barcelona pateix o es deteriora", ha assegurat, per la qual cosa ha apostat per tenir intelligncia collectiva per tornar a construir consensos bsics de ciutat.

FALTA D'AUTOESTIMA

A més, considera que els barcelonins necessiten "una mica d'autoestima" que, al seu torn, creu que s'est recuperant amb esdeveniments com la Volta Ciclista a Espanya, la Copa Amrica de Vela, els Jocs Olímpics d'Hivern --que veu com una gran oportunitat si s'arriben a celebrar--, i la que ha anomenat primavera tecnolgica, amb esdeveniments com el Mobile World Congress, l'Advance Factory i l'Integrated Systems Events (ISE).

Sobre la recuperació econmica de la ciutat, Solanilla ha celebrat que han pujat els nivells de generació d'ocupació: "Hem recuperat el terreny perdut del 2019 i encara tenim marge de millora perqu el turisme encara no ha arribat a la velocitat de creuer".

Davant aquesta situació, ha subratllat que hi ha sectors que fan de tractors econmics, com l'economia digital i les indústries creatives, "que ja representen el 14% del PIB de la ciutat".

Quant al turisme, considera que s'han de redefinir els fluxos amb una oferta de valor de qualitat, amb un turisme cultural, esportiu, ofertes d'oci, festivals i música, i desconcentrar-lo, a més de tenir "una política intelligent de generar nous actius".

Finalment, ha valorat l'agenda estratgica del pla Barcelona Green Deal, que l'Ajuntament va impulsar dos mesos abans de la pandmia, i sobre el qual ha destacat que han "premut l'accelerador" perqu la veu com l'única agenda amb sentit en el context actual.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés