Publicado 06/11/2022 16:25

La reurbanització del tram de la Meridiana entre Navas i Felip II comenar el 21 de novembre

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en una festa ciutadana a la plaa Ferran Reyes de Barcelona per l'inici del projecte per reurbanitzar  el tram de l'avinguda Meridiana des de Navas de Tolosa-Josep Estivill fins a Felip II
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

Compta amb una inversió de 7,83 milions i estar finalitzada l'estiu del 2023

BARCELONA, 6 nov. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona comenar les obres per reurbanitzar el tram de l'avinguda Meridiana des de Navas de Tolosa-Josep Estivill fins a Felip II dilluns que ve 21 de novembre, ha informat en un comunicat aquest diumenge.

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la tinent d'alcalde Janet Sanz han participat aquest diumenge en una festa ciutadana a la plaa Ferran Reyes amb tallers, jocs i punts d'informació amb motiu de l'inici del projecte.

Colau ha defensat que aquesta és una transformació reivindicada durant dcades pels vens, "que exigien no viure en una autopista, una cosa tan bsica i senzilla que cap govern municipal volia abordar".

Ha destacat que aquesta reurbanització permetr fer de Barcelona una ciutat més humana, saludable i pensada per a les persones i que s'emmarca en el model 'Superilla Barcelona', sobre el qual "a l'inici, algú podia tenir alguns dubtes, per ara ningú no vol tornar enrere".

Per l'alcaldessa, aquestes obres permetran convertir la via en un eix que prioritza els vianants i "millora la qualitat de vida dels vens" alhora que recupera espais verds i garanteix la mobilitat sostenible.

Segons el comunicat de l'Ajuntament, les obres compten amb una inversió de 7,83 milions d'euros i es preveu que finalitzin l'estiu del 2023.

OBJECTIUS DE LA TRANSFORMACIÓ

Quan acabin, s'hauran intervingut un total d'1,7 quilmetres de la Meridiana, que suposaran fins a 94.000 metres quadrats de superfície renovada, i s'hauran installat uns 560 arbres nous i uns 10.000 metres quadrats de parterres i arbustos.

Fins ara, les actuacions realitzades han perms reduir el trnsit en uns 17.000 vehicles diaris: abans de la pandmia, entre el 2016 i el 2019, hi passaven entre 30.000 i 32.000 vehicles per sentit, i el 2021 i 2022 ho han fet uns 23.500.

En total, el projecte haur comptat amb una inversió de 28,4 milions d'euros, dels quals sis provenen dels fons de recuperació Next Generation, "de manera que els objectius de la transformació estan avalats per la Unió Europea".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés