Actualitzat 29/10/2008 16:01

La separació d'alumnes per capacitats influeix "negativament" en els resultats acadèmics, segons la Fundació Bofill

BARCELONA, 29 d'octubre (EUROPA PRESS)

Un de cada tres centres catalans agrupa els seus alumnes en funció de la seva capacitat, model sobre el qual avui la Fundació Bofill ha advertit que no contribueix a l'obtenció de millors resultats a les matèries bàsiques i influeix "negativament" en els resultats dels alumnes.

Segons el director de l'estudi 'Equitat, excel·lència i eficiència educativa a Catalunya. Una anàlisi de comprensivitat del sistema educatiu a Catalunya', Ferran Ferrer, el que s'anomena 'model comprensiu' està "seriosament debilitat a Catalunya" i és una pràctica que es porta a terme en el 30% de les escoles catalanes en totes les assignatures i en el 34% en algunes matèries.

De fet, aquestes dades es desprenen d'una consulta directa als directors dels centres, que admeten fer aquesta pràctica que el president de la Fundació Bofill, Jordi Sánchez, ha definit d'"alegal".

Per Sánchez, l'Administració no s'ha adonat que existeix "perquè si no hauria actuat". "No es tracta d'obrir expedients", ha aclarit, "sinó de reconèixer que hi ha una anomalia en els centres".

Sánchez ha advertit que "no es tracta de culpabilitzar els mestres ni els alumnes perquè ells treballen amb un instint de supervivència bàsica amb els recursos disponibles". Tot i això, ha criticat que "és més fàcil donar classe a un grup homogeni que heterogeni" per la qual cosa ha reivindicat que calen més recursos per eradicar aquesta situació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés