Actualitzat 15/12/2008 21:57

El servei ferroviari entre les estacions de Sants i Clot-Aragó s'interromprà del 25 de desembre al 5 de gener

BARCELONA, 15 de desembre (EUROPA PRESS)

El servei ferroviari entre les estacions de Barcelona-Sants i Clot-Aragó de Barcelona s'interromprà del 25 de desembre al 5 de gener, els dos inclosos, amb motiu de la instal·lació d'una nova catenària en el túnel de Passeig de Gràcia.

Aquesta serà la primera fase de les obres d'implantació de catenària rígida, a les quals seguiran els treballs dels trams Sants-Plaça de Catalunya-Arc de Triomf-Sant Andreu Arenal-(Torre Baró). En total les obres afectaran 47,5 quilòmetres, en què s'instal·laran 6.000 suports.

Durant els dies que el servei estigui tallat, la línia 2 (Sant Vicenç-Maçanet) de Rodalies es veurà dividida en dos trams. Al nord, els trens que tinguin com a origen Granollers Centre i Sant Celoni es desviaran a l'Estació de França. Al sud, els que surtin de Sant Vicenç i Vilanova s'acabaran a Sants.

La línia 10, que uneix l'aeroport del Prat amb l'Estació de França, acabarà el seu recorregut a Sants. A més, s'habilitarà un autobús llançadora que connectarà l'Estació de França amb l'Aeroport mitjançant dos serveis per hora.

La línia 7 (Martorell-l'Hospitalet) acabarà el seu recorregut a Sant Andreu Arenal els dies 29, 30 i 31 de desembre. La resta de dies el servei serà l'habitual dels festius --dos trens per hora--.

Pel que fa a les línies de Mitja Distància, el recorregut Barcelona-Girona-Portbou tindrà el seu origen i final a l'Estació de França.

La línia Barcelona-Tarragona/Tortosa/Reus-Lleida/Casp-Saragossa circularà desviada pel túnel de plaça Catalunya i començarà i acabarà el seu recorregut a Sant Andreu Comtal, a excepció dels dies 29, 30 i 31, que ho farà a Sants.

LLARGA DISTÀNCIA

Les úniques línies de Llarga Distància que es veuran afectades per les obres seran els trens Talgo Mare Nostrum (de Lorca a Montpeller i de Montpeller a Cartagena) i Estrella Costa Brava (de Portbou a Madrid i viceversa), que circularan desviats per plaça Catalunya.

Segons han explicat avui representants de Renfe i Adif, la nova catenària rígida és més segura que la convencional perquè la seva capacitat de transport de corrent és més gran i requereix menys manteniment. El director general de desenvolupament de la infraestructura, Manuel Sánchez, ha afirmat que amb aquesta mesura esperen reduir el nombre d'incidències de rodalies produïdes per les catenàries.

Durant els talls de Nadal, 75 persones per torn (52 informadors i 23 vigilants) atendran els clients per explicar el servei alternatiu. La resta de talls s'efectuaran el 2009 --Setmana Santa, segon semestre i Nadal--. L'obra té un pressupost d'11.704.556,71 euros.

A més, els responsables dels ferrocarrils han arribat a un acord perquè els títols de Renfe siguin vàlids al Metro en el cas que hi hagi una avaria al túnel de plaça Catalunya.

El director general de Serveis de Rodalies i Mitja Distància de Renfe, Javier Pérez Sanz, ha admès que l'evolució del servei de Rodalies a Catalunya "no és satisfactòria", tot i que l'ha qualificat com a "esperançadora". Pérez ha informat que l'afectació durant les obres serà "mínima", ja que s'aprofitaran els dies que els viatges en tren disminueixen per les vacances "laborals i docents".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés