Publicat 12/02/2018 19:20

El servei de teleasistència de la Diputació de Barcelona va créixer gairebé un 11% el 2017

Servei de teleasistència de la Diputació de Barcelona
JOSEP CANO / DIPUTACIÓ DE BARCELONA

BARCELONA, 12 febr. (EUROPA PRESS) -

El Servei Local de Teleasistència de la Diputació de Barcelona va registrar durant 2017 el seu major creixement dels últims deu anys, amb un 10,9%, incorporant a prop de 8.000 usuaris i aconseguint-ne els 82.282, ha informat la corporació provincial aquest dilluns en un comunicat.

La Diputació preveu que el servei tingui el 2020 més de 100.000 persones, seguint el nou model ja aplicat, centrat en la persona, l'eficiència i l'aposta tecnològica, que ha comportat la instal·lació de més de 9.000 detectors i dispositius de seguretat, que han augmentat un 63% respecte a 2016.

Aquest model d'atenció centrat en la persona es duu a terme mitjançant el sistema Resposta Eficient en Teleasistència (Ret), basat a donar una resposta adaptada a les necessitats de cada usuari, amb una major eficiència i valor tecnològic, prestant el servei en funció del perfil, riscos i hàbits de vida de cada persona.

Així, els usuaris es distribueixen en diversos nivells per rebre el servei adequat segons la seva situació, en funció del seu estat de salut i de les seves relacions socials amb família i entorn, en tres nivells: el bàsic, amb el 56,5%; el mitjà, amb el 37,6%; l'alt, amb el 5,2%, i el de molt alt risc, amb el 0,7%.

El servei s'intensifica per a les persones amb més risc, amb més cridades de seguiment i més visites domiciliàries, entre altres accions, i s'evita l'excessiva protecció de les persones més autònomes a través d'actuacions preventives.

A més, s'han ampliat les unitats mòbils per atendre emergències i realitzar seguiments, passant d'11 unitats entre 2013 i 2016 a 29, de les quals 16 seran de primera resposta per atendre emergències, i 13 es dedicaran a realitzar l'activitat programada i eventualment a atendre contingències.

També s'han consolidat projectes com el protocol de sensibilització, prevenció i sospita de maltractaments en el marc del servei --mitjançant el qual el 2017 es van detectar 300 casos amb indicadors suficients o elevats de sospita--, i la prestació del servei de suport fos de la llar per els qui viuen en nuclis rurals aïllats i escasses relacions socials.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés