Actualitzat 10/10/2008 18:29

Sitges.- 'Prime Time' critica el "tot per l'audiència" i demana la responsabilitat de l'espectador

SITGES (GARRAF), 10 d'octubre (EUROPA PRESS)

La producció espanyola 'Prime Time', dirigida per Luis Calvo Ramos, s'ha estrenat avui en el Festival Internacional de Cinema de Catalunya Sitges amb una crítica al "tot per l'audiència" i una apel·lació a la responsabilitat de "tots com a espectadors". "Que cadascú pensi què fa quan veu la televisió", ha demanat el director avui en roda de premsa.

L'objectiu del film era, en última instància, ensenyar "fins a quin punt manipulen" els mitjans de comunicació els espectadors quan "no són crítics", ha assegurat Calvo, que ha debutat en la direcció de llargmetratges amb aquest 'Prime Time'.

La protagonista, l'actriu Leticia Dolera, ha assegurat avui que "només posant un telediari" ja es té una pel·lícula "de terror": "Joves donant pallisses a companys de classe, empentes a la via del metro, ens estan anestesiant", ha clamat Dolera, profundament emocionada per presentar la pel·lícula en aquest festival: "Em feia molta il·lusió venir aquí", ha explicitat.

Al costat de Dolera, el repartiment està ple de cares conegudes de la televisió i el cinema espanyol, com Alberto Amarilla ('El camino de los angleses' i la sèrie 'Mis adorables vecinos'), Pablo Puyol ('Un paso adelante') i Anna Álvarez ('Cha-cha-cha', 'La madre muerta').

Elena (Leticia Dolera), una psicòloga que treballa amb víctimes del terrorisme, discuteix amb Jaime (Alberto Amarilla), la seva parella, en arribar a casa i, en plena baralla, irromp en el seu domicili un grup d'homes uniformats i segresten Elena i la seden.

En despertar, Elena es troba en un espai circular metàl·lic i sense finestres al costat de Jaime i altres persones. Mitjançant la projecció d'un vídeo, els segrestadors els expliquen que els han elegit per concursar en un nou 'reality show' amb un caire d'experiment sociològic en què el públic decideix en cada moment qui se'n va.

Tots els participants amaguen algun secret i, en realitat, no estan allà per disputar-se un premi, sinó per intentar salvar la seva vida. Aquest 'reality' és el programa estrella de Shock Televisión --un canal que els espectadors de la pel·lícula poden seguir per internet--

La cadena de televisió que produeix aquest 'reality' "se salta totes les barreres i trenca tot codi deontològic" per aconseguir més cotes d'audiència, així que no dubta a tancar aquestes persones "per a entreteniment dels espectadors", ha explicat Calvo.

"INTRÚS EN AQUEST FESTIVAL"

"Em sentia un intrús en aquest festival", ha reconegut Calvo, perquè la seva obra és molt realista i només conté "petits elements futuristes", gràcies als quals han tingut, segons la seva opinió, "una mica de permís per estar aquí".

Preguntat sobre la possibilitat que alguna cadena de televisió s'animi a programar aquesta pel·lícula, el director ha desitjat que "tant de bo" sigui així, perquè aquesta és "una font d'ingressos important".

La pel·lícula estarà distribuïda per Buenavista Internacional i s'estrenarà abans de desembre, tot i que encara no tenen data fixa. L'extrema cura per evitar que es pirategi la pel·lícula ha propiciat aquest matí que tots els assistents al passi de premsa del film fossin escorcollats abans d'entrar a la sala.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés