Actualizado 24/11/2018 12:27

La tarifa plana de transport públic a l'AMB preveu 4,6 milions de noves validacions anuals

Metro de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

La reducció del preu del títol pot arribar al 49% en el cas de la T-10

   BARCELONA, 24 nov. (EUROPA PRESS) -

   L'aplicació de la tarifa plana per a desplaçaments de transport públic entre els 36 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la seva entrada en vigor per l'1 de gener 2019 preveu un increment en la demanda d'uns 4,6 milions de validacions anuals per la reducció del preu dels títols i el seu impacte en la "butxaca" dels ciutadans, ja que suposarà viatjar per tota la metròpolis a preu de zona 1.

   El director de Mobilitat de l'AMB, Joan Maria Bigas, ha dit que, previsiblement, la mesura suposarà un augment de la demanda de transport públic i un increment de nous usuaris, de manera que es preveu arribar als 55 milions de trajectes anuals, ja que la mesura beneficiarà a 3,2 milions de persones.

   Bigas ha apuntat que el nou sistema de tarifació, que s'ha desenvolupat conjuntament entre l'AMB i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), propiciarà una reducció de prop de tres milions de viatges en vehicle particular, amb un estalvi d'emissions de 9.500 tones de CO2, 30 de NOx i una tona de partícules fines (PM10).

   En aquest sentit, ha destacat que la mesura dóna resposta a una reivindicació històrica dels municipis de la segona corona: "Era una anomalia", i ha emmarcat la iniciativa dins de l'estratègia de l'AMB per promoure un canvi d'hàbits en l'àmbit de la mobilitat i afavorir la sostenibilitat.

   "Volem posar les màximes facilitats enfront de l'augment de les polítiques de restricció que s'han impulsat per reduir les emissions i la presència de vehicles contaminants a nivell metropolità", ha expressat Bigas, que ha recordat que també han impulsat mesures com la T-Verda, que ja ha retirat 2.400 cotxes i 143 motos en el seu primer any en vigor.

   Pels 36 municipis --els 18 de la zona 1 de transport públic i els 18 de la zona 2--, s'homogeneïtzarà el preu en el de la primera corona tarifària, i afectarà a tots els títols de transport, a excepció de la T-16, els títols socials de l'AMB i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), els títols federats i els mono modals.

   L'unificació tarifària afectarà als desplaçaments amb origen i destinació a qualsevol dels 36 municipis, i suposarà un estalvi del 50% en el cas de la T-10 i del 26% en el cas de la T-trimestre, T-Jove i T-mes, i la mesura no suposarà que els municipis canviïn de zona --passen a tenir el preu de la primera zona però segueixen en la segona--.

DUES FASES

   L'AMB preveu dues fases: en la primera, a data d'1 de gener, s'aplicarà la tarifa plana a tota la metròpolis i es podrà viatjar pels 36 municipis amb el títol d'una zona, mentre que, en la segona fase, s'impulsaran millores del servei de transport públic i infraestructures en els 18 municipis de la segona corona.

   Així mateix, es traspassarà a favor de l'AMB alguns dels serveis de transport d'aquests municipis, dels quals, fins ara, no tenia competència l'organisme metropolità, en un procés que suposarà "igualar" a tots els municipis de l'àrea en drets i també en deures.

   Es preveu que la integració tarifària s'apliqui progressivament a la tarifació social a mesura que els municipis paguin el Tribut Metropolità, que l'AMB incorpori serveis que actualment "no són seus", i quan es realitzin convenis amb altres operadors com FGC o Renfe.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés