Publicat 12/03/2018 13:55

TMB anuncia l'adquisició de 12 trens per reforçar el Metro a partir del 2019

Mercedes Vidal en Paral·lel
EUROPA PRESS

BARCELONA, 12 març (EUROPA PRESS) -

La comissió delegada de contractació del Consell d'Administració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat aquest dilluns la compra de 12 trens per a la xarxa de metro, que reforçaran les línies L1, L3, L4 i L5 a partir del 2019 amb l'objectiu de millorar els intervals d'espera en hores puntes i guanyar un 20% de capacitat.

La regidora de Mobilitat de Barcelona, Mercedes Vidal, ha explicat que la comanda va ser aprovada el divendres 9 en la comissió de contractació, i segons ha comunicat, forma part del pla d'increment d'infraestructures aprovat l'any passat per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i que preveu una millora del servei de cara al 2020/2021.

El director d'operacions de TMB, Jordi Mitjà, ha detallat que els 12 trens nous, valorats en 92 milions d'euros, arribaran a les instal·lacions del Metro de forma progressiva a partir del segon semestre de 2019 depenent de les condicions de licitació, i la directora del Personal, Mireia Clua, ha afegit que aquest pla contempla un augment progressiu de la plantilla des del 2018 fins el 2021.

Mitjà ha emfatitzat que l'objectiu del pla és reduir el temps d'espera en hores punta --des de les 7 fins a les 9 hores-- en les línies L1 i L5, i ha dit que la intenció és aconseguir els dos minuts d'espera entre metros en els propers quatre anys a través de la introducció de més combois i "passar dels 120 trens actuals en hora punta als 144 el 2020", 17 més que els actuals.

El director del Metro, Marc Grau, ha assenyalat que la compra dels combois pertany a una "estratègia global" i que pretén apostar pels mitjans sostenibles a través de tres eixos: el personal, els trens i la part operativa.

El director de l'àrea tècnica, Jordi Micàs, ha apuntat que el focus està en les línies L1 i L5 perquè, segons ha informat, són les més saturades, i ha assegurat que TMB treballa amb noves tecnologies per millorar l'estat dels trens i adaptar-los per "evitar avaries i donar-los més rendiment, sobretot en hores punta".

El secretari d'infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, ha aprofitat per recordar que "urgeix finalitzar la L9 del Metro perquè servirà per desembussar i descongestionar el centre de la ciutat", a la qual cosa Grau ha afegit que a l'estiu s'inauguraran dues estacions més, a principis del 2019 dos més, i que l'última serà la del Camp Nou.

Sobre la L9, Font també ha esmentat el possible crèdit per part del Banc Europeu d'Inversions (BEI), una opció que segons Font serà viable "en un 75-80% de probabilitats" però que encara està en espera a causa de la suspensió del Govern de la Generalitat i la inexistència d'uns Pressupostos que ho contemplin.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés