Actualitzat 08/08/2013 15:26

El tramvia de Barcelona ultima l'entrada en el seu accionariat de Globalvia

Nueva web del Tram
EUROPA PRESS

BARCELONA, 8 ago. (EUROPA PRESS) -

El Tram, el servei públic de tramvia de Barcelona, està ultimant un canvi en la seva estructura accionarial després que les constructores FCC i Comsa Emte i els bancs Banc Sabadell i Société Générale hagin manifestat el seu interès de vendre la seva participació al grup d'infraestructures Globalvia, una operació que es podria tancar el setembre, han explicat a Europa Press fonts de Tram.

D'aquesta manera, el grup d'infraestructures passaria a tenir participació al Tramvia Metropolità (Trambaix), i el Tramvia Metropolità del Besòs (Trambesòs), i els quatre venedors representen un 36%, segons publica aquest dijous 'Expansión'.

Actualment, l'accionariat del Tram es reparteix entre FCC Construcció (18,08%), Comsa Emte (11,78%), Banc Sabadell (4,75%), Moventia (17,1%), Alstom (19,24%), Acciona (11,78%), Detren (4,58%), TMB (2,5%), FGC (2,5%) i altres empreses ostenten un 7,69%.

Fonts de Tram han assenyalat que malgrat l'interès de les dues constructores i els dos bancs de vendre la seva participació, desconeixen quina participació ostentarà finalment Globalvia, l'únic nou accionista.

Des de Banc Sabadell, han confirmat la seva sortida de l'accionariat de Tram amb la venda completa del seu 4,75%, el que els reportarà uns 5,93 milions d'euros --la venda total de la companyia està valorada en 125 milions, i els quatre accionistes que han mostrat la seva voluntat de sortir deuen repartir-se els 45 milions que representen el seu 36% conjunt en funció de les seves participacions individuals--.

Comsa Emte ha declinat pronunciar-se sobre si es planteja vendre la seva participació en el tramvia de Barcelona a Globalvía, tot i que ha assenyalat que això encaixaria en la política del seu pla de desinversions, han explicat fonts de la constructora a Europa Press.

Segons el rotatiu, Globalvia ja gestiona la participació de FCC a Tram, i FCC és el propietari del 50% del capital del grup d'infraestructures, i l'altra meitat pertany a Bankia --tots dos tenen la seva participació en venda--.

Afegeix que també han mostrat interès a reforçar-se en el capital de Tram la multinacional francesa Alstom i Moventia, el grup català de transport de viatgers de la família Martí.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés