Publicat 08/02/2018 16:05

El tramvia de Glòries a Verdaguer tindria tres noves parades i un trajecte de 7 minuts

Tramvia de Barcelona
GLOBALVÍA

El Trambesòs guanyaria 18.000 usuaris diaris i Vidal assegura que tot depèn de l'oposició

BARCELONA, 8 febr. (EUROPA PRESS) -

Connectar el Trambesòs de la plaça Glòries fins a Verdaguer implicaria crear tres noves parades per realitzar un trajecte que es faria en set minuts i connectaria amb la L2 de Metro en Monumental i la L4 i la L5 en Verdaguer, a més d'una dotzena de línies de bus.

Les noves parades se situarien entre els carrers Padilla i Lepant --a la zona de la Monumental--; Sicília i Nàpols; i entre Bailèn i Girona --Verdaguer--, i comportarien que el Trambesòs guanyés 18.300 usuaris diaris, ha detallat en declaracions als mitjans l'encarregat de la direcció tècnica de la connexió, Pere Macias.

Aquesta seria la primera fase de connexió entre el Trambaix i el Trambesòs, i afectaria prop d'1,8 quilòmetres, que requeririen un cost de 75 milions d'euros, 44 d'ells per a la infraestructura tranviaria i 31 per a la urbanització, ha assenyalat després de l'última sessió de la comissió d'estudi sobre l'assumpte abans que presenti les seves conclusions finals.

VIDAL CONSTRENY ERC

En la comissió, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha tornat a demanar a ERC responsabilitat i donar suport al projecte, i ha recordat que el seu líder municipal, Alfred Bosch, és també vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), els municipis de la qual recolzen la connexió, i ha afegit: "ERC mai ha dit que no al tramvia i ho celebro, però quan dirà que sí?".

Bosch ha exigit aquest mateix dijous en roda de premsa al Govern de Colau tramitar abans els convenis necessaris i aclarir si renegociarà amb la privada que gestiona el tramvia, alguna cosa que Vidal assegura que no pot fer-se fins que l'oposició recolzi el projecte, encara que ja han iniciat tràmits: "L'única cosa que queda per continuar treballant és el 'sí' dels grups a l'Ajuntament".

Preguntada pel regidor del PSC Daniel Mòdol per si realment preveuen que es pugui acabar aquesta primera fase en aquest mandat, Vidal ha ressaltat: "Del que estem encara a temps és d'iniciar les obres i tenir un acord polític que ens permeti fer aquest tram en aquest mandat. Aquest és el punt d'acord que proposem".

CRÍTIQUES Al GOVERN DE COLAU

Francina Vila (PDeCAT) ha dit que el Govern municipal redirigeix l'assumpte a l'àrea metropolitana i ha demanat que no "reparteixin la responsabilitat del seu fracàs", després del que Koldo Blanco (Cs) ha exigit consens i que no vagi contra ningú, tampoc contra els veïns que usen el transport privat, cercant l'equilibri.

El republicà Jordi Corones ha insistit a demanar al Govern d'Ada Colau que, abans de demanar responsabilitat a l'oposició, detall el projecte, inclosa la seva gestió --les dues xarxes actuals la tenen privada--, i Mòdol ha dit que és impossible acabar aquesta primera fase en aquest mandat, i ha criticat Colau: "Si ha de parlar amb tan poc coneixement, millor que calli".

El popular Javier Mulleras ha carregat també contra l'alcaldessa, a qui irònicament ha cridat "la reina de la participació i del diàleg, que és la que dinamita tots els ponts en aquesta ciutat", mentre que el regidor no adscrit, Gerard Ardanuy (Demòcrates) ha defensat la importància metropolitana del tramvia, i la CUP no hi ha assistit.

SUPORT D'EXPERTS

El responsable d'infraestructures de Barcelona Regional (BR), Manel Villalante, ha presentat un informe sobre la dimensió metropolitana del tramvia, i ha assenyalat que diversos instruments de planificació vigents ja inclouen la seva connexió: "Tenim dos tramvies que van guanyant viatgers, però que realment no configuren una xarxa".

El president de la Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (Confavc), Jordi Giró, ha sostingut que unir el tramvia no és només un assumpte metropolità, sinó que és global, perquè també afecta a la mobilitat de molts barcelonins, i ha defensat la connexió perquè, "encara que no és la solució de tota la mobilitat de Barcelona, és una qüestió clau".

L'arquitecte i urbanista Estanislau Roca ha apostat per una ciutat més amable i integradora que millori la qualitat de vida dels seus ciutadans, cosa en el que el tramvia pot contribuir, segons ell: "Sí al tramvia, però no com a solució global d'aquesta metròpolis, que té moltes assignatures pendents".

L'expert en transport Jordi Julià ha dit que és cínic demanar acabar la L9 de Metro i altres infraestructures similars, que a més són més costoses que unir les dues xarxes de tramvia: "No deixem de gastar 100 milions en el tramvia per que vulguem 1.000 milions a la L9".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés