Actualitzat 10/08/2008 14:06

Trànsit arriba als deu anys amb 14 campanyes publicitàries televisives, cinc contra la velocitat excessiva

BARCELONA, 10 d'agost (EUROPA PRESS)

El Servei Català de Trànsit (SCT) fa enguany el desè aniversari i a l'historial hi té 14 campanyes publicitàries televisives per fomentar la seguretat viària entre els conductors, cinc de les quals dirigides expressament a la lluita contra la velocitat excessiva.

Des del 1999 el SCT ha realitzat almenys una campanya publicitària cada any, algunes de les quals han calat en l'opinió pública. Moltes d'elles han tingut la versió televisiva, radiofònica, per a diaris impresos i cartells al carrer o díptics que s'han distribuït a col·legis, gasolineres o peatges. Els darrers anys també han tingut versió a Internet. Ara, Trànsit ha recopilat els 16 anuncis de les 14 campanyes en un DVD.

A més de la velocitat, d'altres campanyes s'han dirigit a la lluita contra la ingesta d'alcohol entre els conductors i la promoció de l'ús del cinturó, el casc o els sistemes de retenció infantil. També hi ha hagut una campanya genèrica que apel·la la prudència dels conductors, una dirigida específicament als motociclistes i una altra, l'última, per advertir dels perills de les distraccions.

També, s'han desenvolupat campanyes fora de la televisió, com les dirigides a informar de la limitació a 80 quilòmetres per hora a l'àrea de Barcelona o sobre el funcionament del carnet per punts, que només han tingut versió impresa a diaris, Internet o díptics.

Fonts de Trànsit han explicat a Europa Press que és "molt difícil" avaluar l'"efectivitat" de les campanyes, però no es vol "córrer el risc" de no fer-les. Tot i això, admeten que els anuncis no funcionen "aïllats", sinó en un marc més ampli que inclou accions pedagògiques i controls policials a la carretera.

Abans de començar una campanya es tria el tema, s'elegeixen algunes propostes d'agències publicitàries i es fan 'pre-tests' amb ciutadans per conèixer l'opinió. Quan la campanya acaba, normalment després de l'estiu, es fa un altre test per comprovar el grau de coneixement de la campanya i l'influència en l'actitud dels conductors. Si els anuncis funcionen, habitualment es tornen a emetre a l'any següent, per Setmana Santa.

Els anuncis de Trànsit aposten sobretot per la "reflexió" i la conscienciació, i eviten imatges "dures" i un "to punitiu", ja que han comprovat que provoquen "rebuig" entre els espectadors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés