Actualitzat 15/12/2008 18:02

Trànsit implantarà al gener el límit de velocitat variable a la C-31 i C-32, tot i que sancionarà dos mesos després

BARCELONA, 15 de desembre (EUROPA PRESS)

El Servei Català de Trànsit (SCT) posarà en funcionament el límit de velocitat variable en els accessos a Barcelona per l'autovia de Castelldefels (Baix Llobregat), la C-31, i l'autopista del Garraf (Barcelona), la C-32, a partir del 15 de gener, tot i que no sancionarà els conductors si incompleixen la mesura fins a dos mesos després.

Es tracta de la primera fase de la implantació d'aquest sistema, que modificarà la velocitat màxima permesa en funció de la congestió, la contaminació, els accidents i la meteorologia. Aquest sistema es posarà en marxa després de l'estiu a la B-23/AP-2, i el 2010 en els accessos nord de la ciutat. El seu cost d'instal·lació ha estat de 2,6 milions d'euros.

A les carreteres on ja s'aplica el límit màxim de velocitat de 80 quilòmetres per hora, com és el cas d'aquestes dues vies, aquest límit es mantindrà vigent, tot i que a les de la segona corona en què s'apliqui, el límit serà el que ja existia. El límit màxim pot baixar fins a 40 quilòmetres per hora en casos de congestió.

El conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, ha explicat avui en roda de premsa que en el cas de la C-31, el tram on s'utilitzarà la senyalització variable serà el comprès entre Castelldefels i la plaça Cerdà de Barcelona --19,4 quilòmetres-- i a la C-32, entre Castelldefels i el Nus del Llobregat --14,3 quilòmetres--.

En el cas de la C-32, el tram entre Castelldefels i els Túnels del Garraf, uns 5,5 quilòmetres, la velocitat màxima permesa serà de 100 quilòmetres per hora i no de 80, com fins ara.

Saura ha explicat que els objectius de la mesura són "reduir la congestió, disminuir l'accidentalitat i reduir la contaminació", i ha assenyalat que aquest sistema suposa "un canvi de concepció i funcionament en la gestió del trànsit", una experiència que s'està desenvolupant en molts països de la resta de la Unió Europea. A més, es tracta d'un projecte pioner a Catalunya i a la resta d'Espanya.

El sistema preveu reduir entre un 20 i un 25% les parades i arrencades dels vehicles, aconseguint una homogeneïtzació de la circulació, fet que suposa una reducció del consum de combustible i una millora mediambiental. A més, disminuirà entre un 15 i un 20% el temps de recorregut dels vehicles, i amb això les congestions. La millora de la fluïdesa del trànsit i la reducció de la velocitat incidirà positivament a les xifres de sinistralitat, segons les previsions del SCT.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés