Publicat 03/04/2022 10:23

El túnel de les Glòries de Barcelona s'obrirà al trànsit aquest diumenge en sentit Llobregat

Túnel de Glries de Barcelona dos dies abans que entri en funcionament en sentit Llobregat, a 1 d'abril de 2022, a Barcelona, Catalunya (Espanya).
David Zorrakino - Europa Press

Els vehicles no podran circular en superfície per la Gran Via entre els carrers Bilbao i Padilla

BARCELONA, 3 abr. (EUROPA PRESS) -

El nou túnel que travessa la plaa de les Glries de Barcelona en sentit Llobregat s'obrir al trnsit aquest diumenge a partir de les 8.00 hores després que la Gurdia Urbana hagi realitzat aquest dissabte a la nit la desviació del trnsit per a la implantació de la nova configuració del vial.

Amb l'obertura del túnel d'entrada a la ciutat, els vehicles podran circular per tots dos sentits del túnel després que el de sentit Bess s'obrís el passat 6 de novembre.

Aquesta actuació, que es va iniciar el 2014 amb la deconstrucció de l'antic anell viari, permetr que el trnsit que actualment circula per l'exterior ho faci pels túnels i així generar a la superfície "un nou espai per a la ciutadania lliure de cotxes", apunta l'Ajuntament.

La principal afectació de la mobilitat ser que entre els carrers Bilbao i Padilla els vehicles no podran circular per la Gran Via en superfície i només es permetr el pas del trnsit a vens, serveis, transport públic i vehicles d'emergncia, que hauran de desplaar-se pels laterals, entre el tram Bilbao-Independncia i el de Castillejos-Padilla.

Davant el canvi de circulació, es preveu un augment de les retencions en la Gran Via durant els primers dies i setmanes després de l'obertura del túnel, segons ha avisat el gerent de Mobilitat i Infraestructures de Barcelona, Manuel Valdés, que recomana l'ús del transport públic i conixer els canvis per planificar la ruta més correcta.

ALTERNATIVES DE MOBILITAT

Amb aquesta nova configuració, els vehicles que circulin pel túnel, en sortir, tindran l'opció de pujar pel carrer Padilla (carril dret) o bé pel carrer Marina (carril central) i, en línia recta per la Gran Via, des del carril esquerra, només podran circular els autobusos.

Abans d'entrar al túnel, a l'altura de la Rambla de Poblenou, hi haur una sortida cap al lateral de la Gran Via exclusiva pels busos i els taxis, i la resta de vehicles que circulin per la C-31 i vulguin accedir al lateral de la Gran Via hauran d'utilitzar la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou.

Així mateix, les modificacions provocaran l'eliminació de l'actual gir des de l'mbit central de la Gran Via en sentit Llobregat cap al carrer Independncia: els vehicles que utilitzaven aquest itinerari per connectar amb el carrer Aragó podran sortir per la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou, continuar per Bac de Roda i després girar cap a Aragó o Mallorca, o bé seguir en la C-31 cap a l'interior del túnel i arribar a Aragó a través de Padilla o Marina.

El carrer de la Llancuna quedar sense connexió amb la Gran Via en sentit Llobregat i només estar operatiu un carril per accedir al lateral mar, en sentit Bess (guals i serveis); i en el tram entre el carrer el Perú i Gran Via, el carrer Llacuna es pacificar i es permetr la circulació solament per a ús venal i per accedir a la zona de crrega i descrrega del centre comercial.

CARRIL BUS

De la mateixa manera que el túnel en sentit Bess, el sentit Llobregat explicar també amb un nou tram de carril bus que permetr que els busos que vengen del carril bus de la C31 puguin enllaar amb el de la Gran Via, travessant les Glries i arribant fins al centre de la ciutat amb un carril.

Des de la deconstrucció de l'antic anell vial, hna disminut els vehicles que circulaven per aquest mbit, passant dels 95.000 diaris (45.000 en sentit Llobregat i 50.000 en sentit Bess) als 78.000 vehicles diaris actuals (43.000 en sentit Llobregat i 35.000 en sentit Bess).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés