Publicado 31/03/2022 17:44

Turisme de Barcelona comena una gira europea per "reposicionar" la ciutat en mercats de proximitat

El regidor de Turisme i Indústries Creatives de Barcelona, Xavier Marcé; el president del Comit Executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres; i la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro
EUROPA PRESS

Preveu al voltant d'un 70% d'ocupació hotelera per Setmana Santa

BARCELONA, 31 març (EUROPA PRESS) -

Turisme de Barcelona impulsar a partir de la setmana vinent una nova estratgia de promoció turística a diferents pasos d'Europa per "reposicionar" la ciutat en mercats de proximitat i afermar la confiana del mercat europeu, que juntament amb l'estatal i el nord-americ, és el turisme de més pes a la ciutat.

Ho han explicat aquest dijous el regidor de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé; el president del Comit Executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, i la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro.

L'equip de promoció de Turisme de Barcelona viatjar a Alemanya, Frana, Gran Bretanya, Itlia, Pasos Baixos i Blgica amb un relat basat en nous atractius de la ciutat en matria de cultura, creativitat, cincia i tecnologia, innovació, enogastronomia i sostenibilitat.

Així, tornar a contactar amb els agents i els prescriptors "més rellevants" de la indústria del sector turístic, després de dos anys en un context de pandmia i restriccions de viatges.

Entre altres aspectes, la campanya s'ha centrat a Europa perqu, segons les últimes dades, tres de cada cinc europeus té intenció de viatjar el primer semestre d'aquest 2022 i el 66,3% preveu fer algun viatge domstic o intraeuropeu esgrimint com les raons principals fer una escapada urbana, gaudir del bon temps, del sol i la platja i la cultura i el patrimoni.

PREVISIONS

"Pensem que podem tenir al voltant del 75% de l'activitat que vam tenir l'any 2019. Aix és una molt bona notícia per a aquest sector tan castigat, pensem que el 2019 va ser un any rcord i que arribar a aquesta xifra seria tot un xit", ha dit Torres en relació amb el 2022, i ha concretat que les previsions d'ocupació hotelera per a aquesta Setmana Santa són del 70%.

Quant a la recerca d'allotjament que s'han fet durant el mes de mar per a estades a hotels de cara a aquest abril, un 28,5% són provinents d'Espanya, seguides de Frana (10,7), el Regne Unit (9,3), Alemanya (8,5) i Itlia (6,9).

CAMPANYA

Muro ha concretat que han treballat en la campanya a partir de tres eixos: la desestacionalització del turisme, la descentralització i la diversificació, i que malgrat que a cada país presentaran uns "productes genrics", adaptaran el missatge perqu sempre hi ha unes inquietuds prpies, segons ella.

També ha enumerat alguns dels "nous productes" que han aparegut a Barcelona durant els dos anys de pandmia, com la remodelació del museu de cera, les activitats al voltant del 175 aniversari del Liceu, la illuminació de l'estel de la Sagrada Família i l'obertura del Moco Museum, entre d'altres.

A més a més, ha explicat que han observat certes tendncies que s'han de tenir presents, com el fet que hagi baixat "substancialment" l'edat mitjana del públic que viatja.

També s'ha referit a la importncia de tenir una bona connectivitat, tot posant en valor la companyia aria Vueling, que l'estiu del 2022 oferir 343 rutes, 118 destinacions i 30 pasos.

Per la seva banda, Marcé ha destacat que s'ha d'explicar Barcelona d'una manera "molt clara" a Europa perqu és molt important per a la ciutat i ha emfatitzat que la capital catalana ha de basar el seu turisme en la descentralització, la desmassificació, la transició ecolgica i la tecnificació, segons ell.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés