Publicat 31/01/2018 16:36

Unir el tramvia per la Diagonal podria evitar 6 morts anuals a Barcelona segons un estudi

Tramvía de Barcelona
GLOBALVÍA

BARCELONA, 31 gen. (EUROPA PRESS) -

L'investigador David Rojas ha presentat aquest dimecres a la Comissió municipal d'Estudi del Tramvia un estudi a proposta de BComú, segons el qual la qualitat de vida i la seguretat ciutadana millorarien amb el tramvia per la Diagonal, perquè "amb la substitució del cotxe pel tramvia es podrien evitar sis morts anuals".

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha demanat que es recolzi políticament el projecte del tramvia per la Diagonal per ser l'opció més beneficiosa per a la societat.

Vidal ha assegurat que l'Ajuntament aposta pel transport públic i ha al·ludit a l'anterior mandat del PDeCAT dient que l'actual Govern municipal està recuperant la inversió de TMB que "van deixar perdre durant el seu mandat".

L'economista Enric Llarch, a proposta d'ERC, ha criticat el projecte del tramvia al·legant que va contra la xarxa d'autobusos existents, i que substituir aquests per vehicles elèctrics i millorar la xarxa ortogonal té "més beneficis ambientals, de transport i velocitat, i un major estalvi econòmic i de temps".

L'enginyer Andreu Uliet --a proposta del regidor independent Gerard Ardanuy, Demòcrates-- ha valorat les possibilitats d'aquest tramvia i d'introduir autobusos híbrids articulats i ha dit que "el projecte del tramvia per la Diagonal és l'opció més solguda a dia d'avui" a llarg termini i en termes de capacitat i millora, encara que sigui una opció més cara que els autobusos.

La regidor Francina Vila (Demòcrata) ha criticat la metodologia de l'informe, ha lamentat que fa falta una comissió tècnica amb els grups municipals, i ha advertit que "es trigaria 50 anys a amortitzar les obres del tramvia i ningú ho ha comptabilitzat".

El regidor de Cs Koldo Blanco ha qüestionat part de l'informe de Rojas al·legant que no té en compte l'impacte de les persones que han de seguir usant el vehicle privat.

Jordi Corones (ERC) ha demanat estudiar alternatives al tramvia per valorar les taxes de tornada i l'impacte que tindria pels negocis a la Diagonal, ha acusat l'Executiu d'enfocar el seu discurs a l'opció que creu millor, i ha demanat responsabilitat dient que l'estudi del tramvia no pot ser com el de les places Lesseps i Glòries, "que es fan mil vegades i mai agrada el resultat".

El socialista Daniel Mòdol ha afirmat que prendre la decisió sobre el tramvia és una responsabilitat política, i que l'informe dóna poca informació sobre l'estructura econòmica i l'impacte sobre la ciutat; no obstant això ha defensat que per al PSC "el tramvia segueix sent l'opció favorita".

Per a Javier Mulleras (PP), el Govern municipal "sembla que demana informes per vestir una decisió presa per avançat", ha criticat que no es contemplen les variacions en les estimacions de la demanda d'usuaris del tramvia, i ha afegit que la diferència amb l'alternativa del bus elèctric és poca.

La regidora de la CUP Maria Lecha ha recordat que Barcelona supera el 30% de concentració de nitrogen en aire, una situació que veu alarmant i que "precisa solucions dràstiques", citant com exemples l'ampliació de carrils bici i de les voreres amb la intenció de reduir l'espai per a vehicles privats, ha explicat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés