BARCELONA, 29 gen. (EUROPA PRESS) -
El sistema de velocitat variable a la carretera B-20 nord, entre Montgat i el Nus de la Trinitat a Barcelona, entra aquest dimarts en funcionament després d'estar en fase de proves des del 16 de gener.
Segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT), el sistema --que fixa la velocitat màxima permesa en un tram en funció de les congestions de la via i les incidències-- funcionarà al llarg de 6,3 quilòmetres amb dos límits: un tram a 100 quilòmetres per hora i un altre a 80.
En aquest nou tram de velocitat variable hi haurà dos radars que sancionaran els conductors que incompleixin els senyals lumínics variables.
El projecte ha costat 475.100,37 euros, un preu inferior al d'altres vies perquè en aquest cas el panell lluminós és al lateral i no en estructures que travessen la carretera, a més d'estar més separats entre ells.
El sistema ja funciona a l'Autovia de Castelldefels, la C-31 sud, a l'Autopista del Garraf, la C-32 sud entre Castelldefels i el Nus del Llobregat de Barcelona, i a l'AP-2/B-23 entre Molins de Rei i Barcelona.
Aquest sistema fixa la velocitat màxima permesa en funció de les cues, els accidents, les obres, els treballs de manteniment a la carretera i la climatologia (pluja, boira, vent, entre d'altres), i informa els conductors a través de panells lluminosos.
L'objectiu principal és reduir i minimitzar les congestions en els accessos a Barcelona, on són un problema estructural, ja que aquest sistema ajuda a reduir el nombre de parades i arrencades del vehicle durant un trajecte i aconsegueix homogeneïtzar la mobilitat i millorar el temps de recorregut, informa Trànsit.
Amb els ulls posats al 2013, està previst estendre aquest sistema de gestió del trànsit, en què preval el senyal variable als senyals fixos, al llarg de sis quilòmetres a la C-31 entre Sant Adrià de Besòs i Badalona i el 2014 a l'A-2 entre Cornellà i Sant Vicenç dels Horts al llarg d'11,5 quilòmetres.