Publicado 13/08/2018 08:04

Les agències de viatges insten Vueling a "posar solucions" perquè les cancel·lacions i els retards "no s'agreugin més"

Hi ha "bastants" clients afectats aquest estiu i el 50% de les reclamacions tramitades per les agències durant el 2017 van ser d'aquesta aerolínia

ACN

Barcelona.-El president de l'Associació d'Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe), Martí Sarrate, ha instat Vueling a "posar solucions" perquè les cancel·lacions i els retards "no s'agreugin més" el que queda d'estiu. En una entrevista amb l'ACN, Sarrate ha lamentat que la situació de les darreres setmanes obliga les agències de viatges a "donar explicacions" i "dedicar temps a tramitar reclamacions" i ha avisat que això dona una "imatge negativa". El president de l'ACAVe ha explicat que hi ha "bastants" clients afectats aquest estiu i que el 50% de les reclamacions tramitades per les agències durant el 2017 van ser de Vueling. Sarrate ha opinat que l'aerolínia amb base a Barcelona ha de fer una "reflexió profunda" per fer que el seu creixement "sigui sostenible sense perjudicar els clients".

Segons dades de l'ACAVe, les agències de viatges comercialitzen aproximadament un 45% de les vendes de Vueling i l'aerolínia amb base a Barcelona representa un 10% de la quota de mercat de les agències de viatges de l'Estat. L'any passat van tramitar unes 450 reclamacions a companyies aèries, la meitat a Vueling. Només els darrers tres mesos de 2018 ja n'han tramitat unes 250 a diverses companyies, en gran part com a conseqüència de la vaga de controladors de Marsella. Sarrate ha explicat que l'ACAVe s'ha reunit amb Vueling, que també ha mantingut una trobada amb la Generalitat, i ha confiat que tindran "poder de reacció". "Tenen que complir" davant la "gravetat del problema", ha opinat Sarrate. El president de l'ACAVe també ha explicat que les reclamacions són "molt àgils".En aquest sentit, el president de l'ACAVe ha recordat que els consumidors tenen dret a ser reemborsats amb el cost del bitllet o a ser reubicats en un altre vol. En cas que hagin de passar la nit al destí sense poder volar han de rebre allotjament i un àpat així com una compensació econòmica. Tot i això, Sarrate ha lamentat que "és un entrebanc per les seves vacances".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés