Publicado 14/02/2018 20:04

L'Hospitalet de Llobregat acollirà el projecte de promoció cultural 'Village Underground'

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El consistori compra una nau industrial per fer créixer la Casa de la Música i obrirà una línia d'ajuts per potenciar la música en directe

ACN

L'Hospitalet de Llobregat.-L'Hospitalet de Llobregat segueix sumant empreses al seu projecte de Districte Cultural. Segons ha anunciat aquest dimecres l'alcaldessa del municipi, Núria Marín, durant l'any passat una cinquantena d'empreses es van instal·lar a la ciutat per elevar la xifra total a més de 500. A més, Marín ha anunciat que en breu arribarà a l'Hospitalet el projecte de promoció cultural 'Village Underground' que s'instal·larà en una nau del carrer Cobalt i que es podria posar en marxa a finals d'aquest any. El projecte, present a Londres i Lisboa amb notable èxit, proposa un espai multifuncional d'intercanvi cultural on es combina la programació d'activitats de tot tipus amb espais de producció cultural i residències d'artistes, entre d'altres. Marín també ha anunciat que el consistori ha comprat una antiga nau industrial per fer créixer la Casa de la Música, un centre formatiu d'activitats musicals, i que en breu obrirà una línia d'ajuts per potenciar la música en directe a la ciutat.

En una atenció als mitjans de comunicació abans de la seva conferència anual celebrada aquest dimecres al vespre a la nova seu de Planeta Formación i Universidades, l'alcaldessa de l'Hospitalet ha destacat que el projecte 'Village Underground' "encaixa perfectament" amb els objectius del Districte Cultural que vol convertir la ciutat en un pol d'atracció de talent i un referent metropolità pel que fa a l'economia associada ala cultura. Foment de la música en viuEn la línia de continuar donant suport als grups emergents de la ciutat, Marín ha anunciat que l'ajuntament ha invertit 700.000 euros en la compra d'una antiga nau industrial per fer créixer La Casa de la Música, un projecte que té per objectiu potenciar la música en totes les seves vessants i que en els seus 11 anys de vida ha sigut la plataforma de llançament de molts artistes. El projecte està gestionat pel Grup Salamandra i compta amb la participació de la Generalitat –que impulsa projectes similars a d'0altres ciutats- i l'Ajuntament.Marín també ha avançat que abans que finalitzi el primer trimestre de l'any el consistori obrirà una línia d'ajuts per als locals que programin música en directe.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés