Publicado 25/01/2018 19:36

La remodelació del Tramvia Blau tindrà un cost d'uns 11 MEUR

La suspensió del servei a partir del febrer permetrà abordar les obres de la infraestructura fixa i posar al dia els vehicles històrics

ACN

Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona preveu que remodelar el Tramvia Blau, un transport de prop de 117 anys d’antiguitat, per deixar-lo en condicions per poder circular amb seguretat "molts anys més" tindrà un cost aproximat d’11 milions d’euros. Aquesta quantitat cobriria el cost de la nova plataforma ferroviària, el canvi de totes les vies i la catenària, la renovació d’un dels tramvies -per dotar-lo de les eines de conducció que ja tenen els tres renovats anteriorment-, la reparació dels tramvies que habitualment fan el servei amb passatgers, la tramitació de la llicència d’activitat i altres actuacions complementàries.

La remodelació integral del Tramvia Blau, amb aquest pressupost estimat, ha estat aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità, amb el compromís d’incloure’n el finançament en el Contracte Programa per al període 2018-2021. Es tracta d’una actuació global que no té precedents des que aquest transport és de titularitat pública, segons ha apuntat TMB.Últimes circulacions el 27 i 28 de generTMB recorda que l’històric transport turístic farà les últimes circulacions el diumenge 28 de gener abans de la suspensió del servei. Mentre duri l’afectació, els usuaris podran utilitzar com a alternativa la línia 196 de bus (Pl. Kennedy - Bellesguard) que realitza part del trajecte per l’avinguda Tibidabo i que circula tots els dies de 7:30 a 22 hores, amb freqüències de 13 minuts la major part del dia.Tot i que els tramvies no podran circular pel seu itinerari clàssic, sí que participaran en activitats de difusió cultural i del patrimoni històric, a través del programa TMB Educa, que ampliarà les seves activitats al voltant dels tallers i cotxeres situats a la plaça de la Central.El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, i salva un desnivell de 93 metres. TMB n’és l’operador des del 1981, per cessió de l’Ajuntament de Barcelona, i l’ha mantingut en funcionament des del 1985, amb una interrupció a principis dels anys 90 motivada per la construcció de la ronda de Dalt. En els últims anys, l’empresa hi ha realitzat regularment el manteniment necessari, així com també importants actuacions de modernització parcial, l’última de les quals, l’actualització de la subcentral elèctrica, la tardor passada, amb una inversió de 300.000 euros. Actualment està en tràmit la licitació de l’obra de renovació integral de la coberta de la cotxera, valorada també en 300.000 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés