Publicado 07/07/2017 13:34

El sistema integrat de transport públic de l'ATM perd 900.000 euros per les vagues dels dilluns al metro

Les aturades fan perdre 164.000 passatgers al conjunt del transport públic de Barcelona i fan incrementar la congestió a la B-23, la C-58 i la C-31

ACN

Barcelona.-Cada dilluns que hi ha vaga el metro de Barcelona, el sistema integrat de transport públic de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) té unes pèrdues econòmiques de 100.000 euros, segons un informe de l'ATM a les quals ha tingut accés l'ACN. La del dilluns passat va ser la novena jornada de vaga així que les pèrdues ja sumen 900.000 euros. Pel que fa als passatgers, els dilluns de vaga el transport públic de Barcelona en registra 164.000 menys que qualsevol altre dia laborable, una baixada del 5,5%. En concret, l'informe assenyala que cada dia d'aturades suposa una pèrdua de 235.000 viatgers al metro i de 13.000 a FGC. D'altra banda, les aturades fan guanyar viatgers als autobusos (66.500 als de TMB i 13.000 als de l'AMB), Renfe (3.500) i Tram (1.000) i sobretot al transport privat, amb un creixement de la congestió a les principals carreteres d'accés a Barcelona. La B-23, la C-58 i la C-31 a Badalona són les vies més afectades.

En un context generalitzat d'augment de la demanda per sobre del 2% al metro, els dilluns de vaga es perd un 17,5% del passatge en relació a un dia laborable habitual, amb una caiguda de 235.000 passatgers per jornada d'aturades. La demanda es "redistribueix" cap als autobusos de TMB i l'AMB. Entre els dos operadors, els dilluns de vaga sumen 80.000 viatges més dels habituals: 66.500 els de TMB (+9,5%) i 13.000 els de l'AMB (+4,1%). Renfe també creix però menys, un 1,5% (3.500 viatges més que un dia sense vaga). Els passatgers al tramvia també augmenten un 1,5% (1.500 viatges més).D'altra banda, hi ha un "efecte negatiu" en el tram urbà de Barcelona dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que es veuen afectats pels intercanvis amb Metro TMB. Concretament, FGC perd 13.000 viatges els dies de vaga, un 4,2% menys en relació al passatge d'una jornada habitual. Pel que fa a la mobilitat en cotxe, s'observa un creixement de la congestió en els principals corredors d'entrada a Barcelona, amb un "efecte desigual" segons les vies. Els més afectats són la B-23, la C-58 i la C-31 a Badalona. Tots ells són corredors que, realitzats en transport públic, enllacen amb el metro o amb una combinació de metro i FGC. En canvi, els menys afectats són els corredors que es poden fer també amb Renfe: l'A-2 a Pallejà, l'entrada des de Castelldefels i la B-20 a Montgat. L'informe també constata una reducció de l'impacte des del 26 de juny, primer dia de vaga en què ja no hi havia escola. El proper dilluns 10 de juliol serà el desè dilluns de vaga parcial amb metro, amb aturades com de costum de 7h a 9h, de 16h a 18h i de 20.30h a 22.30h. Rull veu "molt preocupant" la pèrdua de viatgers El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha lamentat que l'impacte de de la vaga del metro sigui "extraordinari" tant des del punt de vista social com econòmic. En declaracions a La Xarxa aquest divendres, Rull ha considerat "molt preocupant" la pèrdua de 164.000 viatgers per dia de vaga al transport públic. El conseller ha assenyalat que, després de 70 reunions entre treballadors i TMB amb mediació de la Generalitat, "la feina de mediació ja no té més recorregut". En aquest sentit, ha demanat que s'imposi "un sentit de la responsabilitat molt gran", ja que "estem parlant d'afectació a molta gent, durant massa temps i un impacte en el transport públic i el medi ambient".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés