Publicat 08/03/2023 18:18

Un 74% de les empreses a Espanya han augmentat la inversió en anàlisi de dades l'últim any

Moment de la presentació de l'estudi durant l'E-Show
E-SHOW

La moda aposta per hiperpersonalitzar i perqu botiga física i 'online' convisquin

BARCELONA, 8 març (EUROPA PRESS) -

Un 74% de les empreses han augmentat la seva inversió en anlisi de dades durant l'últim any, segons el primer estudi a Espanya sobre Data&Analytics i IA, elaborat per CloserStill Media i la consultora BARC i que s'ha presentat en el 40 E-Show, que se celebra aquest dimarts i dimecres al recinte Montjuc de Fira de Barcelona.

Un cop feta la inversió, el 44% d'enquestats en l'estudi "han vist beneficis tangibles" amb un augment dels ingressos, per un 25% que ha vist una reducció de costos, explica l'organització en un comunicat aquest dimecres.

L'estudi és el resultat d'una enquesta elaborada entre els 'chief data officer' i altres perfils directius dels departaments de dades de 200 grans empreses espanyoles de diferents sectors.

Segons l'informe, les cinc tendncies d'inversió més destacades són analítica avanada, 'machine learning' i IA; seguretat i privadesa; gestió de la qualitat de la dada, anlisi de dades en temps real i governana de dades.

MODA

Experts del sector de la moda han apostat per la hiperpersonalització i per la convivncia entre la botiga física i l''online'.

La responsable de Customer Activation & Marketing d'H&M al sud d'Europa, Sara Sjberg, ha explicat que als clients "els continua agradant anar a la botiga física, per compren a la botiga 'online' per comoditat".

Ha apuntat la necessitat d'adaptar el comer electrnic als diferents mercats en els quals s'opera i ha apostat per fer anlisis predictives per poder oferir una millor experincia als clients.

El 'country manager' de Glami, Harry Spinthakis, ha destacat la importncia que té la intelligncia artificial per augmentar les vendes, ja que el seu ús permet oferir a l'usuari una experincia personalitzada.

Ha explicat que per oferir una experincia hiperpersonalitzada és "fonamental" obtenir dades personals, la qual cosa suposa un repte per les lleis de protecció de dades, pel respecte a la privadesa i perqu els usuaris han de voler compartir informació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés