Actualitzat 15/07/2013 17:00

Agro.- El Govern posiciona a Catalunya com a potència mundial a l'enoturisme

Los consellers J.M.Pelegrí y F.Puig presentan una campaña de enoturismo
EUROPA PRESS

S'han identificat 300 cellers que ja ofereixen visites als turistes


BARCELONA, 15 jul. (EUROPA PRESS) -

El Govern s'ha proposat convertir a Catalunya en un referent en enoturisme a l'àmbit autonòmic, estatal i internacional, i per aquesta raó ha impulsat el programa de promoció turística Enoturisme Catalunya, que s'ha presentat aquest dilluns a la Pedrera de Barcelona de la mà dels consellers d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, i el d'Empresa i Ocupació, Felip Puig.

Es tracta d'un programa que vol promoure i donar suport a la comercialització de l'oferta turística catalana vinculada a l'enoturisme, així com augmentar la competitivitat d'aquest sector, considerat estratègic per la Generalitat tant a l'àmbit d'equilibri territorial com pel seu impacte econòmic.

"Tenim una oferta excel·lent. Vins i caves de prestigi internacional gràcies a una producció de qualitat, pel que tenim capacitat d'atracció", ha assegurat Pelegrí, qui ha confiat a captar turistes estrangers, però també que aquest pla serveixi perquè els catalans coneguin millor els productes autòctons i augmentin el seu consum.

"Podem ser una de les grans potències mundials en aquest segment", ha sostingut Puig, qui ha indicat que el programa tindrà, en una primera fase, un impacte sobre el mercat domèstic, espanyol i francès, si bé després s'estendrà a altres mercats internacionals.

Han assistit a l'acte el director general de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), Jordi Bort; la directora general de Turisme, Marian Muro; el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, i l'expert i autor de diverses obres sobre vinicultura, Lluís Tolosa, que ha assenyalat que "Catalunya ho té tot a favor" per ser un referent en enoturisme, com cellers centenaris i la capacitat d'atracció turística de Barcelona.

RESPECTE A LES DO

Així, totes dues conselleries han elaborat un primer informe per tenir una radiografia d'aquest sector i disposar d'un inventari a partir del qual articular un model de gestió integrador basat en la promoció de l'oferta, i respectant les necessitats i les identitats de les diferents denominacions d'origen (DO) catalanes.

Les DO són Alella, Catalunya, Conca de Barberà, Costers del Segre, Empordà, Montsant, Penedès, Pla de Bages, Priorat, Tarragona, Terra Alta i Cava.

L'inventari ha detectat uns 300 cellers que ja reben enoturistes i realitzen activitats relacionades amb el món del vi com visites guiades, passejos per les vinyes i degustacions, i per elaborar aquest informe s'han enviat més de 500 enquestes a cellers, s'han visitat al voltant d'un centenar de cellers de les 11 DO de vins i la DO Cava, s'han realitzat entrevistes a representants del sector i s'ha portat a terme una investigació vinculada a l'enoturisme.

Per impulsar aquest programa s'ha començat a treballar en la senyalització turística, es crearà una Taula de Treball d'enoturisme, i es llançarà una campanya de promoció turística que estarà sufragada amb els fons de l'impost en els establiments turístics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés