Publicat 25/01/2018 16:52

AMP.- Foment i Port de Barcelona replantegen els accessos ferroviaris amb 300 milions de cost

Ministre Ínigo de la Serna, Sixte Cambra (Port de Barcelona)
EUROPA PRESS

Els accessos viaris també tornaran a analitzar-se per compatibilitzar-los amb els ferroviaris

BARCELONA, 25 gen. (EUROPA PRESS) -

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, han anunciat aquest dijous un replantejament dels accessos ferroviaris que torna al projecte inicial i amb un cost molt més elevat, passant d'uns 150 milions d'euros previstos inicialment a 300.

De la Serna ha dit en roda de premsa que s'opta per "un projecte definitiu bastant més ambiciós que l'actual tornant a la idea inicial", i ha admès que la configuració actual de l'accés ferroviari ho convertia en una actuació complicada que ha provocat alguns retards importants per qüestions tècniques, ha precisat.

De moment i a manera de "solució provisional", s'està treballant amb Adif per implantar el tercer fil en l'actual accés ferroviari pel carrer 4, una actuació amb un pressupost de 5 milions d'euros i que permetrà circular trens en ample de via internacional.

Sobre els nous accessos ferroviaris, De la Serna no ha volgut concretar un calendari perquè el nou projecte requerirà una nova declaració d'impacte ambiental (DIA), i ha dit que es recuperaran els estudis informatius inicials amb el compromís d'accelerar els treballs per engegar una "actuació clau per al futur del Port i que permetrà donar un salt important".

El ministre ha justificat el replantejament per "les dificultats que la solució tècnica plantejava en qüestions vinculades amb la seguretat", la qual cosa dificultava aconseguir les homologacions de l'agència de seguretat ferroviària.

El projecte anterior dels accessos ferroviaris preveia que la seva construcció es financés al 50% entre l'Autoritat Portuària de Barcelona i Foment, si bé això canviarà ara i el Port assumirà un major esforç inversor, com ha dit Cambra: "El nostre oferiment a participar i ampliar el nostre compromís financer està damunt de la taula".

ACCESSOS VIARIS

Aquest replantejament també afectarà els accessos viaris, la primera pedra dels quals es va posar el desembre de 2014, i De la Serna ha dit que "ara toca treballar intensament per veure com es pot compatibilitzar la solució tècnica de la infraestructura viària amb la nova proposta ferroviària".

Això implicarà, d'aquesta manera, analitzar també un replantejament dels accessos viaris perquè no entrin en col·lisió amb els accessos ferroviaris.

SOLUCIÓ COMPARTIDA

Cambra ha compartit aquest replantejament: "Pensem que la principal aposta ha de ser per la plena funcionalitat de l'accessibilitat del Port de Barcelona".

També ha valorat positivament la solució transitòria del tercer fil per garantir el trànsit en el curt i mig termini.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés