Publicat 25/01/2018 16:58

AMP.- El Port de Barcelona va guanyar 50 milions el 2017, un 50% més

Ministre Ínigo de la Serna, Sixte Cambra (Port de Barcelona)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 25 gen. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona va registrar un benefici net de 50 milions d'euros el 2017, la qual cosa suposa un creixement dels guanys d'un 50% respecte a l'any passat, quan el resultat es va situar en els 33,4 milions.

Així ho ha explicat aquest dijous en roda de premsa el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, acompanyat pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i ha destacat que l'enclavament portuari ha fet un "salt d'escala", ja que supera per primera vegada els 61 milions de tones, un 26% més.

La xifra de negocis va ascendir a 167 milions, un 7% més en comparació dels 155,6 milions de 2016 a causa de l'increment d'ingressos per l'augment de l'activitat; i el 'cash flow' --la capacitat del Port de generar recursos-- va ser de 99 milions, un 15% més.

A més, el Port de Barcelona va reduir l'any passat el seu deute a llarg termini amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI) un 8%, situant-se ara en els 281,1 milions.

Quant als resultats econòmics consolidats (que inclou el Port però també altres empreses com Cilsa, WTC Barcelona i Port Vell), el benefici es va situar en 58,4 milions (un 45% més) i la xifra de negocis en 215,6 milions (8% més).

2,96 MILIONS DE TEU

La càrrega de contenidors va contribuir a l'augment del trànsit amb 2,96 milions de TEU --equivalent a un contenidor de 20 peus--, la qual cosa suposa un creixement del 32,3%.

El comerç exterior també va tenir una evolució positiva amb un total de 561.103 TEU d'importació (+8,3%) i 705.204 TEU d'exportació (+2,6%), i en tots dos casos la Xina es va mantenir com a primer soci comercial de l'enclavament portuari.

Els líquids a l'engròs van registrar l'any passat un rècord amb 14,4 milions de tones (+27%), mentre que els sòlids es van situar en 4,4 milions (+1%).

La càrrega rodada es va situar en 393.601 UTI --unitat de transport intermodal equivalent a un camió, plataforma o remolc-- (+6,2%), i les autopistes del mar (SSS) van canalitzar 144.723 UTI (+7%).

Quant a vehicles, es van transportar 837.273 automòbils, un 8,7% menys, si bé el Port de Barcelona es manté com a port líder del sistema portuari espanyol en moviment de cotxes.

De cara a 2018, el Port té pressupostats 109 milions d'euros que es destinaran a ampliar el Moll Adossat, urbanitzar la Ronda del Port i augmentar el calat del Moll Álvarez de la Campa, entre altres actuacions.

2,7 MILIONS DE CREUERISTES

El Port ha superat per primera vegada els quatre milions de viatgers, tant d'usuaris de ferris (1,4 milions, +12%) com de creueristes (2,7 milions, +1%), i aquests últims van créixer un 13% en els mesos de temporada baixa --gener, febrer, març, novembre, desembre--, si bé van caure un 2% en la resta.

De la Serna ha destacat que són "resultats rècord" que marquen un any espectacular per a l'enclavament, i Cambra, que deixarà la presidència del Port una vegada es creï un nou Govern, ha agraït el treball a tota la comunitat portuària.

Habitualment, els ministres de Foment no acudeixen a la presentació de resultats del Port de Barcelona, i preguntat per si això té a veure amb l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, De la Serna ha dit que seria "inaudit" que un ministre no acudís a les instal·lacions depenents del seu Ministeri.

MISSIONS EMPRESARIALS

Cambra ha recordat que la propera destinació de la missió empresarial del Port serà el Vietnam, després de les fetes l'any passat a l'Argentina i l'Uruguai i que inicialment haurien estat liderades per ell i pel conseller ja cessat llavors Josep Rull.

No obstant això, Foment va demanar al Port que deixés de participar en missions comercials a l'exterior fins a passades les eleccions: "Se'ns va plantejar des dels ministeris d'Exteriors d'altres països que alguns acords no podien formular-se com s'estaven formulant", ha justificat el ministre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés