Actualitzat 17/12/2013 21:48

BCD defensa fixar uns requisits per a les empreses que exportin sota la marca Barcelona

El presidente del Programa Marca Barcelona, Lluís Vendrell
EUROPA PRESS

BARCELONA, 23 oct. (EUROPA PRESS) -

El president del Programa Marca Barcelona --impulsat pel Barcelona Centre de Disseny (BCD)--, Lluís Vendrell, ha advocat per fixar uns criteris d'ús de la marca Barcelona per garantir que les empreses que exporten sota aquest paraigua no la utilitzin de manera "oportunista" i tinguin uns valors alineats amb els de la ciutat.

"Estem per aportar racionalitat. L'ús de la marca ha de ser un 'win-win', on guanyin les empreses i guanyi la ciutat", ha afirmat aquest dimecres durant la presentació del programa al Disseny Hub de Barcelona.

En aquesta línia, el director del BCD, Pau Herrera, ha demanat fomentar la col·laboració público-privada per convertir la ciutat en un pol d'atracció de talent i inversió, i ha recordat la importància de l'edifici on s'ha presentat el programa, "un dels més importants del món al servei del disseny".

L'esdeveniment ha comptat amb la participació de diversos empresaris que han explicat fins a quin punt l'ús de la marca Barcelona ha servit per comercialitzar els seus productes internacionalment, entre els quals es trobava el director de Màrqueting de Damm, Jaume Alemany.

Alemany ha destacat la projecció que va suposar per a la ciutat els Jocs Olímpics del 92, i ha demanat a l'administració que segueixi "tirant del carro" amb la celebració d'aquest tipus d'esdeveniments, i alhora creu que és necessari promocionar millor el sector sanitari privat.

Segons ha reflexionat, hi ha factors que han contribuït a construir la marca Barcelona que han vingut "donats" --com Gaudí, la situació geogràfica, el clima i el caràcter-- i altres que han sorgit d'iniciatives del sector públic i privat, com el Primavera Sound, el Sónar i la projecció de la cultura gastronòmica a través de figures com la de Ferran Adrià.

"SEGURETAT I CONFIANÇA"

"Quan dius que ets de Barcelona, notes a la cara de la gent la seguretat i la confiança", ha assegurat el director general de RS Barcelona, Rafael Rodríguez, que ha afegit que això no li succeeix quan li diu a algú dels Estats Units que procedeix d'Europa, Espanya o Catalunya.

De fet, en la intervenció de Vendrell --aquesta vegada en condició de gerent d'Unió Suïssa Barcelona-- ha sostingut que, avui dia, "les ciutats tenen més força que els països a nivell de marca".

El director executiu de Múrgoles, Lluís Morillas, ha apuntat que la marca Barcelona que ha de projectar-se al món és la innovadora, creativa i cultural, deixant de banda "l'oportunista, reaccionària i que s'enfronta amb Madrid".

"PLENA DE BELLESA"

Durant la presentació, el director de comunicació de l'Ajuntament de Barcelona, Marc Puig, ha exposat les conclusions de diversos estudis que demostren fins a quin punt la marca Barcelona està ben valorada, tant dins com fora del país, situant-se com una de les ciutats més bon considerades del món.

Segons ha argumentat, la capital catalana pot definir-se com "una dona plena de bellesa, cosmopolita, intel·ligent, innovadora, lluitadora, amb una gran autoestima, caràcter social i capacitat de treball en equip".

Alguns dels factors que ha destacat són el dinamisme, el caràcter cosmopolita i integrador, la qualitat de vida, el disseny, la sanitat i la facilitat que aporta a les empreses que volen instal·lar-se: "Barcelona és la suma de moltes 'Barcelones'".

El Programa Marca Barcelona inclou l'assessorament a empreses a l'ús de la marca, la promoció internacional, accions de sensibilització dirigides al ciutadà, la protecció del disseny i els serveis de valoració econòmica de les marques.

Quan es va donar a conèixer el projecte, Herrera va considerar que cal convertir el segell en un dels principals actius de les empreses de la ciutat, i va assegurar que aquesta iniciativa pretén recollir dades sobre la marca, l'aplicació que fan d'ella les empreses i com ajuda a promoure estratègies d'internacionalització.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés