Actualitzat 18/12/2023 12:22

CaixaBank i ONCE implementen un 'mode accessible' en els TPV per facilitar el pagament de persones cegues

Un TPV accessible, que facilita el pagament amb targeta a les persones cegues
CAIXABANK

S'actualitzarà de manera automàtica en els Android d'última generació de CaixaBank

BARCELONA, 18 des. (EUROPA PRESS) -

La filial de CaixaBank i Global Payments, Comercia Global Payments, ha implementat un 'mode accessible' en els TPV tàctils per facilitar el pagament amb targeta a les persones cegues.

La innovació s'actualitzarà de manera automàtica a partir de desembre en tots els dispositius Android d'última generació que CaixaBank facilita als comerços, informa l'entitat en un comunicat d'aquest dilluns.

Actualment, les persones amb discapacitat visual "depenen de terceres persones" per fer els pagaments i marcar el número PIN, mentre que amb aquest format una veu indicarà l'import i les instruccions per pagar.

Si l'operació requereix contrasenya, s'activarà una pantalla especial i una locució facilitarà les indicacions perquè el comprador la introdueixi.

ALTRES INICIATIVES

L'entitat i la fundació van impulsar un 'Pack Braille' el 2022 perquè les persones amb discapacitat visual tinguin "tots els tipus de targeta emesos" amb codi Braille.

CaixaBank ha destacat que el 99% de la seva xarxa de caixers està adaptada a les persones amb discapacitat i permet la navegació guiada per veu o el teclat en Braille.

Ha destacat que ha eliminat els desnivells entre les voreres i l'interior en el 86% de les oficines, o els ha salvat amb rampes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés